logo

سند اختراع جدید اپل به نمایشگری در پشت آیفون اشاره می‌کند

منبع
زوميت
بروزرسانی
سند اختراع جدید اپل به نمایشگری در پشت آیفون اشاره می‌کند

زومیت/ اپل قاب تازه‌ای را اختراع کرده است که امکان نصب قطعات جانبی مانند نمایشگر را در پشت آیفون فراهم می‌کند.
 
اپل برای ثبت پتنت جدیدی اقدام کرده است که به کاربران گوشی آیفون امکان می‌دهد تا قاب عادی پشت گوشی را با قاب دیگری تعویض کنند که قابلیت نصب نمایشگر، دوربین اضافی، باتری، اسپیکر و حسگرهای سلامتی دارد.


قاب مکمل آیفون برای افزودن قطعاتی مانند اسپیکر، دوربین، نمایشگر یا باتری اضافی

آنچه اپل در پتنت خود توصیف می‌کند، ارتباطی به مگ‌سیف ندارد؛ بلکه پنل مکملی خواهد بود که امکانات بیشتری را برای گوشی فراهم می‌آورد و حتی می‌تواند جای پنل پشتی پیش‌فرض گوشی را بگیرد. قاب پشتی جدید محفظه‌ای دارد که ماژول دوربین آیفون را در داخل خود قرار می‌دهد.

علاوه‌بر‌این، قاب مکمل می‌تواند نسخه‌های متفاوتی از اجزای مشابه موجود در پنل پشتی مانند سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم، نور فلش یا میکروفن را شامل شود. اپل برای قاب مکمل خود کانکتوری الکتریکی طراحی کرده است که این قطعات مکمل را مستقیماً به برد داخلی دستگاه وصل می‌کند.

اپل می‌گوید که ساختار پنل جدید می‌تواند دوربین‌های اضافی را در‌بر بگیرد: «بخشی از قاب مکمل می‌تواند برای قرارگرفتن دوربین اضافی، لنز، حسگر تصویر یا قطعات الکترونیکی مرتبط برای بهبود تصویربرداری استفاده شود.»


شماتیک قطعات مکملی که روی قاب پشتی قرار می‌گیرند

در بین حسگرهای سلامتی که می‌توانند به‌کار گرفته شوند، اپل حسگر قندخون را پیشنهاد می‌دهد: «قسمت دیگری از قاب جانبی می‌تواند حسگر آزمایش گلوکز و شامل مکانیزمی برای گرفتن نمونه‌ی خون (مثلاً روی برگه‌های آزمون کاغذی)، قطعات اندازه‌گیری و مدارهای الکترونیکی برای تعیین سطح گلوکز خون بر‌اساس برگه‌ی آزمون باشد.»

خالق آیفون در متن پتنت اشاره می‌کند که قاب مکمل می‌تواند به‌جای قاب پیش‌فرض استفاده شود. در این صورت، قاب جانبی لبه‌های گوشی را دربر خواهد گرفت و به‌عنوان محافظ پشت گوشی عمل خواهد کرد.

اپل می‌گوید: «ازآنجاکه قاب مکمل اشاره‌شده در پتنت به‌جای پنل پشتی پیش‌فرض (نه روی آن) قرار می‌گیرد، می‌تواند به‌صورت مکانیکی به‌ همان نقاط اتصالی متصل شود که قاب اصلی به آن‌ها متصل می‌شود (مانند گیره‌های داخلی و پیچ‌ها).»

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره