logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

هوش مصنوعی باعث اخراج شدن تمامی 60 کارمند این شرکت شد

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
هوش مصنوعی باعث اخراج شدن تمامی 60 کارمند این شرکت شد

شهر سخت افزار/ طی ماه‌های گذشته بارها مدیران شرکت‌های بزرگ و سازندگان فناوری‌های بر پایه هوش مصنوعی به کاربران خود اطمینان داده‌اند که هوش مصنوعی جایگزین همه شغل‌ها نخواهد شد بلکه تنها آن‌ها را تقویت می‌کند و در کنار انسان‌ها کار خواهد کرد تا زندگی را آسان‌تر کند. اما داستان‌هایی مانند داستان نویسنده‌ای که کارفرمایش تیم ۶۰ نفره او را اخراج کرد و آن‌ها را با هوش مصنوعی جایگزین کرد، چیز دیگری می‌گوید.

یک نویسنده با نام مستعار بنجامین میلر به بی‌بی‌سی گفت که شرکتش در اوایل سال ۲۰۲۳ تصمیم گرفت از هوش مصنوعی برای کاهش هزینه‌ها استفاده کند. او رهبری تیمی متشکل از بیش از ۶۰ نویسنده و ویرایشگر را برعهده داشت که پست‌های وبلاگی و مقالاتی برای تبلیغ یک شرکت فناوری که داده‌ها را بسته‌بندی و بازفروش می‌کرد، منتشر می‌کردند.

جایگزینی هوش مصنوعی با نیروی انسانی
روش کار جدید شامل ارائه عنوان‌ها به یک مدل هوش مصنوعی بود که بر اساس عنوان، یک طرح کلی ایجاد می‌کرد. تیم نویسندگی سپس بر اساس این ایده‌ها مقالاتی ایجاد می‌کردند و میلر تکه‌های نهایی را ویرایش می‌کرد.


مدتی نگذشته بود که روسا تصمیم گرفتند ChatGPT باید کل مقالات را بنویسد و این منجر به اخراج بیشتر تیم میلر شد. کسانی که باقی ماندند، وظیفه داشتند که متن نوشته شده توسط چت‌بات را بیشتر انسانی کنند.

 65 شغل با پایین ترین احتمال بیکار شدن توسط AI
در نهایت، میلر تنها کارمند انسانی باقی‌مانده در تیم بود. وظیفه انسانی کردن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تنها به عهده او بود.

او گفت: "ناگهان من کار همه را انجام می‌دادم. این بیشتر از ویرایش‌هایی بود که با نویسندگان انسانی داشتم، اما همیشه همان نوع ویرایش‌ها بود. مشکل اصلی این بود که این کار بسیار تکراری و خسته‌کننده بود. احساس می‌کردم خودم یک ربات شده‌ام."

چند ماه بعد، شرکت تصمیم گرفت که حتی به میلر هم نیازی ندارد! طنز تلخ این داستان این است که بهترین شغلی که او پیدا کرد در یک شرکت فناوری به نام Undetectable AI بود که نرم‌افزاری برای سخت‌تر کردن شناسایی نوشتار هوش مصنوعی می‌سازد.

نظر نهایی میلر در این باره احتمالاً با کسانی که به نظریه "اینترنت مرده" اعتقاد دارند هم‌صدا خواهد شد. "من به مقدار زیادی از زباله‌هایی که اینترنت را پر کرده و آن را خراب می‌کند، کمک کردم. هیچ‌کس تا زمانی که من شرکت را ترک کردم، این چیزها را نمی‌خواند زیرا فقط زباله بود."

با وجود خطاهای هوش مصنوعی، کیفیت مورد تردید و خشم عمومی نسبت به استفاده از آن، شرکت‌های بیشتری از هوش مصنوعی مولد برای جایگزینی نیروهای انسانی استفاده می‌کنند. تعداد بسیار کمی از مشاغل کاملاً امن هستند و همه از مهندسان نرم‌افزار و تکنسین‌های فناوری اطلاعات تا نمایندگان مرکز تماس و مدیران در معرض خطر بیکار شدن قرار دارند. این امر منجر به درخواست‌هایی برای درآمد پایه جهانی شده است تا تأثیر آن بر جامعه به طور کلی کاهش یابد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره