logo

نسل بعدی دستیار الکسا آمازون احتمالاً ماهانه 10 دلار هزینه خواهد داشت

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
نسل بعدی دستیار الکسا آمازون احتمالاً ماهانه 10 دلار هزینه خواهد داشت

دیجیاتو/ ظاهراً دستیار صوتی نسل بعدی الکسا، باهوش مصنوعی مولد کار می‌کند.

مدتی است می‌دانیم آمازون قصد دارد الکسا را ​​با ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد تقویت کند. درحالی‌که این شرکت می‌گوید هوش مصنوعی را در جنبه‌های مختلف این دستیار صوتی ادغام کرده است، همچنان روی نسخه پیشرفته‌تر الکسا کار می‌کند که دسترسی به آن ظاهراً با خرید اشتراک ماهانه امکان‌پذیر خواهد شد. طبق گزارش‌ها، آمازون به نسل بعدی این دستیار صوتی هوشمند لقب «الکسای استثنایی» (Remarkable Alexa) داده است.

به گزارش «رویترز»، آمازون در مرحله تعیین قیمت و تاریخ انتشار Remarkable Alexa است اما هزینه‌ای بین 5 تا 10 دلار در ماه را برای استفاده از آن در نظر گرفته. همچنین گفته می‌شود آمازون از پرسنل خود خواسته است Remarkable Alexa را تا آگوست (مرداد-شهریور 1403) آماده کنند؛ بنابراین با‌توجه‌به نزدیک بودن این تاریخ احتمالی اطلاعات بیشتری از این دستیار صوتی نسل بعدی افشا شده است.

این اولین تغییر بزرگ الکسا از یک دهه پیش است که آمازون این دستیار صوتی را در کنار بلندگوهای Echo معرفی کرد. آمازون اکنون تلاش می‌کند با سرویس‌هایی، مانند ChatGPT و Google Gemini، در حوزه هوش مصنوعی رقابت کند. «اندی جاسی»، مدیرعامل آمازون، در نامه‌ای به سهام‌داران متعهد شده این شرکت روی یک الکسای هوشمندتر و توانمندتر کار می‌کند؛ بنابراین ظاهراً هوش مصنوعی مولد در این سرویس وجود خواهد داشت.

سخن‌گوی آمازون دراین‌باره می‌گوید:

«ما قبلاً هوش مصنوعی مولد را در اجزای مختلف الکسا ادغام کرده‌ایم و حالا به‌شدت روی پیاده‌سازی آن در مقیاس بزرگ‌تر کار می‌کنیم و قصد داریم الکسا را پیشرفته‌تر کنیم.»
بااین‌حال، این شرکت هنوز نسخه طبیعی و محاوره‌ای الکسا را ​​که سپتامبر گذشته به‌ نمایش گذاشته شد، به کار نگرفته است.

قابلیت‌های احتمالی نسخه جدید الکسا آمازون
گفته می‌شود «الکسای استثنایی» می‌تواند وظایف پیچیده‌ای، مانند نوشتن، ارسال ایمیل و انجام سفارشات را فقط از طریق فرمان‌های صوتی انجام بدهد، حتی طبق گزارش‌ها، آمازون انتظار دارد مشتریان از آن برای مشاوره خرید استفاده کنند.

بنابه گفته‌ها، ارتقای قابلیت اتوماسیون خانگی نیز در اولویت قرار دارد. طبق این گزارش، Remarkable Alexa ممکن است بتواند درک عمیق‌تری از تنظیمات برگزیده کاربر به دست بیاورد؛ یعنی ممکن است یاد بگیرد برای مثال تلویزیون را برای برنامه‌ای خاص روشن کند. همچنین ممکن است یاد بگیرد وقتی ساعت زنگ‌دار شما خاموش می‌شود، بلافاصله دستگاه قهوه را روشن کند.

درهرصورت، ممکن است کاربران از 10 دلار (یا حتی 5 دلار) در ماه برای دستیار صوتی ارتقایافته خیلی استقبال نکنند؛ به‌خصوص زمانی که نسخه رایگان فعلی الکسا می‌تواند مجموعه وسیعی از وظایف را انجام بدهد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره