logo

مشکل رنگ پریدگی آیفون‌های 11 و 12

منبع
ترنجي
بروزرسانی
مشکل رنگ پریدگی آیفون‌های 11 و 12

ترنجي/ بر اساس گزارش جديدي که توسط SVetapple.sk منتشر شده است، رنگ شاسي آلومينيومي برخي مدل هاي آيفون ۱۲ رفته است. اين منبع همچنين تصويري از يک آيفون ۱۲ قرمز رنگ را نيز منتشر کرده است که به شکل واضحي رنگ آن رفته است.  گوشه کناري آيفون ۱۲ که نزديک دکمه پاور است به نارنجي کم رنگ تبديل شده است و اين نشانگر اين است که رنگ قرمز تقريبا محو شده است. اين مشکل در رابطه با رنگ بدنه آيفون ۱۱ نيز گزارش شده است. 

رنگ بدنه آيفون ۱۱ و آيفون ۱۲ بعد از مدتي از بين مي رود !

SVetapple.sk گفته است که اين آيفون درون يک قاب شفاف قرار داشته است، بنابراين نمي توان اصطکاک دست را عامل اين اتفاق دانست، هرچند مشخص نيست که آيا قاب محافظ سبب اين اتفاق شده است يا نه.

گزارش هاي مشابهي نيز از کاربران آيفون ۱۱ و آيفون SE 2 دريافت شده است که گفته اند رنگ گوشي آنها بعد از مدتي محو شده است. به عنوان مثال يکي از خوانندگان MacRumors به نام t101 تصويري را از آيفون ۱۱ به اشتراک گذاشته است که در آن لبه هاي گوشي به طرز شديدي رنگ خود را از دست داده اند. آن مدل آيفون نيز داخل يک قاب شفاف بوده است. اگرچه خيلي از گزارشات مربوط به مدل هاي آيفون با رنگ قرمز هستند، اما اين مسئله با شدت کمتري در ساير رنگ هاي آيفون ۱۱ هم ديده شده است.

برخي کاربران گفته اند که گمان مي کنند اين محو شدن رنگ به دليل اين است که قاب شفاف سبب شده آيفون در معرض اشعه فرابنفش قرار بگيرد. هرچند اگر دليل اين اتفاق قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش بود، احتمالا به شکل گسترده تري شاهد اين مشکل مي بوديم. برخي افراد نيز دليل اين اتفاق را واکنش شيميايي بدنه با قاب مي دانند، هرچند هيچ توضيح دقيقي براي اين اتفاق وجود ندارد.

گزارش هاي محدودي در رابطه با محو شدن رنگ بدنه آيفون ۱۱ و آيفون ۱۲ وجود داشته است، اما به نظر مي رسد اين مشکل چندين سال است که وجود دارد زيرا شکاياتي نيز در رابطه با آيفون XR دريافت شده است. به جز عکس منتشر شده توسط SVetapple.sk ما گزارش مشابهي مربوط به محو شدن رنگ ساير مدل هاي آيفون ۱۲ دريافت نکرده ايم و ممکن است اين اتفاق مربوط به يک نقص در خط توليد باشد که آنچنان گسترده نيست.

احتمالا اپل محو شدن رنگ بدنه آيفون ۱۱ و آيفون ۱۲ را يک مسئله مربوط به زيبايي دستگاه تلقي کند و گفته است تاثيري بر کارايي و استفاده از دستگاه ندارد، بنابراين مشخص نيست دستگاه هايي که دچار اين مشکل هستند، توسط اپل تعويض شوند يا خير.

نظر شما در اين رابطه چيست؟ اگر کاربر آيفون هستيد، تاکنون با چنين مشکلي روبرو شده ايد؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره