نماد آخرین خبر

لنوو Legion 2 Pro با نمایشگر ۱۴۴ هرتز عرضه می‌شود

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی

مجله ديجي کالا/ طبق خبرهايي که به‌تازگي منتشر شده، ۱۹ فروردين امسال (۵ روز ديگر) قرار است از دومين مدل از گوشي گيمينگ لنوو تحت عنوان لنوو ليجن ۲ پرو رونمايي شود. بنابراين طبيعي است تا به اين لحظه خبرهاي زيادي در رابطه با اين محصول منتشر شود که اين اتفاق هم افتاده. امروز هم در ادامه‌ي روند انتشار اطلاعات پيرامون اين گوشي، خبري منتشر شد مبني براينکه لنوو ليجن ۲ پرو با نمايشگر ۱۴۴ هرتزي و باتري ۵۵۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي عرضه مي‌شود.

لنوو فعاليت زيادي در بخش گوشي‌هاي هوشمند ندارد اما سال گذشته گوشي گيمينگ بسيار زيبا، قدرتمند و باکيفيتي را راهي بازار کرد. امسال هم شرکت گوشي خاصي را با برند خود توليد نکرد اما قصد دارد بار ديگر از يک گوشي گيمينگ تحت عنوان لنوو ليجن ۲ پرو رونمايي کند که گويا نسل بعدي مدلي است که سال گذشته عرضه شده بود.

لنوو امروز با انتشار تيزري از قابليت‌ها و مشخصات فني اين گوشي گيمينگ خود پرده برداشت. با استناد به گفته‌هاي خود شرکت که خوشبختانه رسمي هم هستند، لنوو ليجن ۲ پرو نمايشگري ۶٫۹۲ اينچي با پنل E4 AMOLED خواهد داشت که رفرش‌ريت آن به عدد ۱۴۴ هرتز مي‌رسد. همچنين وضوح تصوير اين نمايشگر هم +FHD است (۲۴۶۰ × ۱۰۸۰).

در جديدترين خبر منتشر شده پيرامون اين گوشي که باز هم توسط خود لنوو با کاربران به اشتراک گذاشته شده، شاهد اين هستيم که اين محصول به يک باتري ۵۵۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي مجهز خواهد شد که کاربر مي‌تواند آن را با شارژر ۹۰ واتي بسيار سريع شارژ کند. اما مشخص نيست آيا فرايند شارژ گوشي باز هم از طريق دو پورت USB-C که هر کدام امکان شارژ گوشي با سرعت ۴۵ وات و در مجموع ۹۰ وات را فراهم مي‌کردند صورت مي‌گيرد يا اينبار لنوو فکر ديگري در سر دارد.

مدتي قبل هم در رابطه با گوشي لنوو ليجن ۲ پرو اطلاعاتي منتشر شده بود که از جمله مهم‌ترين آن‌ها مي‌توانيم به سيستم خنک‌کنندگي دوگانه توربو و پردازنده‌ي بسيار قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ اشاره کرد. پيش از اين هم شاهد حضور اين گوشي در بنچمارک گيک‌بنچ با اين پردازنده بوديم اما خود لنوو هم با انتشار تيزرهاي مختلف اين موضوع را تاييد کرد. در رابطه با سيستم خنک‌کننده‌اي که وظيفه‌ي خنک‌سازي اين پردازنده‌ي قدرتمند را بر عهده دارد هم بايد بگوييم که اين اولين باري است که در يک گوشي هوشمند، چه گيمينگ و چه معمولي از فن دوگانه استفاده مي‌شود. در نتيجه انتظار داريم اين گوشي يکي از بهترين عملکردها را در فرايند خنک‌سازي پردازنده از خود به نمايش بگذارد.

حضور اين محصول اما در بنچمارک گيک‌بنچ، اطلاعات خوب ديگري را هم در رابطه با مشخصات اين گوشي در اختيارمان قرار داد که از جمله آن‌ها مي‌توان به تجهيز اين گوشي به اندرويد ۱۱ به‌عنوان سيستم‌عامل پيش‌فرض و همچنين ۱۶ گيگابايت حافظه‌ي رم اشاره کرد که البته در کنار ۵۱۲ گيگابايت حافظه‌ي داخلي، قدرتمندترين مدل اين محصول را تشکيل مي‌دهد. دو مدل با حافظه‌ي داخلي ۱۲۸ و ۲۵۶ گيگابايت هم در نظر گرفته شده که ظرفيت رم هر دو ۱۲ گيگابايت است.

شايد لنوو ليجن ۲ پرو بر خلاف گوشي نوبيا رد مجيک و راگ فون ۵ آلتيميت از ۱۸ گيگابايت حافظه‌ي رم بهره نبرد اما وجود ۲ گيگابايت حافظه‌ي رم بيشتر هيچ تأثير خاصي در روند اجرا و تجربه‌ي بازي‌ها نخواهد گذاشت و کاربر با خيال راحت مي‌تواند تجربه‌اي کاملا مشابه در تمامي اين گوشي‌هاي گيمينگ داشته باشد. بدون اينکه مشکلي از بابت ناتواني محصول در انجام يک بازي پيش بيايد.

لنوو اعلام کرده قصد دارد تا تاريخ ۸ آوريل (۱۹ فروردين) هر روز يک تيزر از اين گوشي منتشر کند و طي آن قابليت‌هاي مختلف گوشي گيمينگ خود را با کاربران به اشتراک بگذارد. بنابراين انتظار مي‌رود تا ۵ روز ديگر خبرهاي بيشتري از لنوو ليجن ۲ پرو بشنويم.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره