نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

سیری به‌زودی هم زمزمه می‌کند و هم فریاد می‌زند

منبع
زوميت
بروزرسانی
سیری به‌زودی هم زمزمه می‌کند و هم فریاد می‌زند

زوميت/ اپل پتنتي ثبت کرده است که به‌واسطه آن، سيري با تشخيص صداي محيط به کاربران پاسخ مي‌دهد و اين امکان را خواهد داشت که زمزمه کند يا حتي فرياد بزند.
       
اپل روي تشخيص حجم صداي مزاحم محيط تحقيق مي‌کند تا سيري بتواند نسبت به شرايط محيط، به فرمان صوتي کاربر پاسخ بدهد؛ در نتيجه دستيار صوتي اپل در واکنش به شرايط محيط، مي‌تواند زمزمه کند يا حتي مي‌تواند فرياد بزند.

يکي از انتقادهايي که به سيري مي‌شود، اين است که از ويژگي‌هاي رقابتي خاصي نسبت به رقباي خود برخوردار نيست؛ البته توقف توليد هوم‌پاد باعث شده است سيري دوباره مورد توجه کاربران قرار بگيرد.  امسال دهمين سال تولد اين دستيار صوتي هم به شمار مي‌رود.

به‌تازگي پتنتي منتشر شده است که نشان مي‌دهد اپل در حال اضافه‌ کردن ويژگي‌هاي جديد به سيري است. در اين پتنت اشاره شده که سيري از صداي مزاحم محيط آگاهي پيدا مي‌کند. در حال حاضر سيري در محيط‌هاي مختلف با يک ‌صداي يکسان به سؤال کاربران واکنش نشان مي‌دهد.

دستيار صوتي الکسا اين امکان را دارد که بتواند با صداي کمتر و شبيه به زمزمه جواب کاربران را بدهد. سيري از اين ويژگي برخوردار نيست و اين موضوع در بسياري موارد ناخوشايند است. اين احتمال وجود دارد که سيري روزي به اين ويژگي مجهز شود و بتواند متوجه صداي مزاحم محيط و حتي فاصله کاربر با گوشي بشود تا بتواند با صداي مناسب جواب کاربران را بدهد.

به گزارش اپل اينسايدر، اپل قصد دارد با استفاده از پردازنده دستگاه، متوجه لحن و بلندي صداي کاربران بشود. اطلاعات ديگري مانند زمان روز هم در نظر گرفته مي‌شود تا سيري متوجه شود که کاربران معمولا در چه ساعتي از روز آهسته صحبت مي‌کنند. با درنظرگرفتن اين شرايط، کاربران مي‌توانند در شب با صداي آهسته با سيري صحبت کنند و سيري با صداي آهسته پاسخ مي‌دهد. در محيط‌هاي شلوغ  سيري با صداي بلندتري صحبت مي‌کند تا کاربر متوجه شود.

صداي سيري توسط صداهاي سنتزشده که توسط بازيگران مختلف ضبط شده به وجود آمده است. سپس هوش مصنوعي مي‌تواند نوشته‌ها را به صدا تبديل کند تا پردازنده فرمان‌هاي صوتي را اجرا کند. در iOS 14.5 سيري دو صداي انگليسي ديگر هم خواهد داشت که بيش از گذشته به صداي انسان واقعي شباهت دارند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم