نماد آخرین خبر

شاخص وضعیت ماینرهای بیت‌کوین از شکستن رکوردهای قیمتی جدید خبر می‌دهد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
شاخص وضعیت ماینرهای بیت‌کوین از شکستن رکوردهای قیمتی جدید خبر می‌دهد

ديجياتو/ با آغاز ماه آوريل شرايط بهتري براي بيت‌کوين به وجود آمد و بالاخره از شدت نوسان هفته‌هاي پيش کاسته شد. مطابق شاخص نوسانات بيت‌کوين، نوسانات اين رمزارز در مقياس ۳۰ روزه از ۵.۳۴ درصد در تاريخ ۹ مارس حالا به ۳.۵ درصد رسيده است. اکنون ماينرها کوين‌هاي خود نگه داشته‌اند چون انتظار يک رشد قدرتمند ديگر را دارند.


قيمت بيت‌کوين تا ديشب در نزديکي رکورد تاريخي ۶۱٫۸۰۰ دلاري در حال تثبيت بود و اين اتفاق در شرايطي به عنوان يک نشانه مثبت تلقي مي‌شود که دو هفته پيش قيمت بيت‌کوين به ۵۱ هزار دلار رسيده بود. ولي از بامداد امروز قيمت با افتي نسبي به حدود ۵۷ هزار دلار رسيده است.

با توجه به ثبت رکورد تاريخي قيمت ۲۱۴۴ دلاري توسط اتريوم، سوالي که براي سرمايه‌گذاران به وجود آمده اين است که آيا بيت‌کوين هم مي‌تواند رکورد قبلي خود را بشکند يا نه. مطابق يکي از شاخص‌هاي موجود مي‌توانيم انتظار يک رشد بالقوه را داشته باشيم.




از سه‌شنبه هفته پيش که شاخص تغيير وضعيت ماينرهاي بيت‌کوين مثبت شده، ماينرها به گردآوري هرچه بيشتر توکن‌هاي ديجيتالي خود ادامه داده‌اند. اين شاخص جريان تراکنش استخرهاي استخراج رمزارزها را نشان مي‌دهد. زماني که اين شاخص مثبت است، مجموع تعداد بيت‌کوين‌هايي که توسط ماينرها فروخته مي‌شود از تعداد بيت‌کوين‌هايي که نگه داشته مي‌شود کمتر است.

اکنون گردآوري مجدد توکن‌ها نشان مي‌دهد که ماينرها معتقدند قيمت بيت کوين در آينده نزديک بالا خواهد رفت. شاخص تغيير وضعيت ماينرها در تاريخ ۱ آوريل از گردآوري ۴۵۱۴ کوين در يک روز خبر داده و اين عدد تاکنون در حال افزايش بوده است. آخرين باري که ماينرها با چنين شتابي در حال گردآوري بيت کوين بوده‌اند به دسامبر ۲۰۲۰ برمي‌گردد، يعني زماني که قيمت اين رمزارز از ۲۰ به ۴۰ هزار دلار رسيد.

با رشد تقاضا و گرايش بازار براي شناسايي بيت کوين به عنوان «طلاي ديجيتال»، احتمال مي‌رود که قيمت اين رمزارز رکوردهاي جديدي را به ثبت برساند. شرکت تحقيقاتي «جي‌پي مورگان» اخيرا در پيش‌بيني بلند مدت خود قيمت بيت‌کوين را ۱۳۰ هزار دلار تخمين زده بود. افزون بر اين، عملکرد طلا در بازارهاي جهاني به شدت ضعيف‌تر از بيت‌کوين بوده و همين مسئله در دو فصل اخير به خروج ۲۰ ميليارد دلار سرمايه از اين بازار منتهي شده، در حالي که ميزان سرمايه‌گذاري‌هاي بيت‌کوين ۷ ميليارد دلار افزايش يافته است.

با تمام اين تفاصيل، بايد توجه داشت که سرمايه‌گذاري روي بيت‌کوين و ساير رمزارزها ريسک بسيار زيادي دارد و بهتر است پيش از تحقيق و بررسي فراوان به اين بازار ورود پيدا نکنيد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره