logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

خودنمایی آیفون نامحبوب اپل

منبع
ترنجي
بروزرسانی

ترنجي/ اين اولين بار نيست که از محبوبيت پايين آيفون ۱۲ ميني اپل براي شما مي گوييم، ولي خب با توجه به آپديت دوره اي آمار فروش گوشي ها، لازم است هر چند وقت يکبار اين مورد را با هم تجديد بررسي کنيم. پيش از اين، از احتمال توقف توليد اين گوشي اپل گفته بوديم. با اين حال، احتمال دارد اپل در آينده يک گوشي 6.7 اينچي ارزان قيمت را جايگزين آن کند که به طور غير مستقيم جانشين آيفون 8 پلاس خواهد بود.

محبوبيت پايين آيفون ۱۲ ميني
البته اين تيتر ممکن است کمي ابهام برانگيز باشد، حداقل براي نامي مثل آيفون که در بدترين حالت باز هم از خيلي از رقباي خود عملکرد بهتري دارد. هر چه باشد، آيفون 12 ميني همچنان يکي از پرفروش ترين تلفن هاي هوشمند در جهان است. اما داده هاي جديد در ايالات متحده تا حدودي وضعيت را روشن مي کند.

به نقل از phonearena، موسسه Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) گزارش مي دهد که چهار مدل آيفون ۱۲ اپل، ۶۴ درصد از کل فروش آيفون ايالات متحده را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ تشکيل داده اند. با وجود اين گزارش که اخيرا نيز منتشر شده است، هيچ يک از آن ها نتوانستند تاج محبوب ترين مدل را روي سر خود بگذارند. در عوض، اين عنوان به گوشي ۵۹۹ دلاري اپل يعني آيفون ۱۱ تعلق گرفته که اولين بار در سپتامبر ۲۰۱۹ معرفي شد و ۲۴ درصد از فروش آيفون را به خود اختصاص داده است.

محبوبيت پايين آيفون ۱۲ ميني


آيفون XR اپل فروش آيفون 12 ميني را پشت سر مي گذارد
در انتهاي ليست فروش، جديدترين دستگاه جمع و جور اپل قرار گرفته است. سهم آيفون ۱۲ ميني، هم توسط آيفون SE و هم آيفون XR تصاحب شده است که البته هر دو از ميني ارزان تر هستند.

در اين گزارش، سهم دقيق فروش ذکر نشده است، اما نمودار همراه آن نشان مي دهد که آيفون ۱۲ ميني اپل کمتر از ۵ درصد از خريدها را به خود اختصاص داده است. براي مقايسه، به نظر مي رسد آيفون SE و آيفون XR به ترتيب ۷ و ۹ درصد مشتريان را به سمت خود جذب کرده اند.

در مورد آيفون هاي باقي مانده نيز، CIRP خاطر نشان مي کند که تقاضا براي آيفون 12، 12 پرو و 12 پرو مکس حداکثر 20 درصد از فروش آيفون در ايالات متحده را تشکيل مي دهد.

مشتريان به وضوح آيفون هاي بزرگتر را ترجيح مي دهند
يکي ديگر از نتيجه گيري ها از آخرين نظرسنجي CIRP اين است که امروزه، مردم به وضوح طرفدار آيفون هاي بزرگتر هستند، علي رغم اينکه شرکت اپل هواي مشترياني که به دنبال دستگاه هاي جمع و جورتر هستند را، حداقل نسبت به ساير توليدکنندگان، دارد.

البته همه اين آمار در مجموع خبر خوبي براي حاشيه سود اپل است. ميانگين قيمت آيفون در ايالات متحده از ۷۹۵ دلار در سه ماهه اول ۲۰۲۰ به ۸۴۷ دلار در دوره مشابه ۲۰۲۱ افزايش يافته است، هرچند که اين مقدار کمي کمتر از ۸۷۳ دلاري است که اپل در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ ثبت کرد.

با اين وجود، کمبود تقاضاي آشکار براي دستگاه هاي جمع و جورتر، مانع برنامه هاي کوتاه مدت اپل نمي شود. چندين گزارش ادعا مي کنند که اين شرکت همچنان قصد دارد آيفون 13 ميني را در پاييز به بازار عرضه کند.

نظر شما راجع به محبوبيت پايين آيفون ۱۲ ميني اپل چيست؟ به نظر مي رسد تنها عامل اين ميزان محبوبيت،‌ ابعاد ريز و نمايشگر کوچک آن مي باشد وگرنه از لحاظ مشخصات داخلي، دقيقا مشابه برادر بزرگتر خود است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره