logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

iOS 14.5 با قابلیت بحث‌برانگیز App Tracking Transparency منتشر شد

منبع
زوميت
بروزرسانی

زوميت/ اپل در iOS 14.5 و iPadOS 14.5 قابليت App Tracking Transparency را براي جلوگيري اشتراک‌گذاري داده‌هاي کاربر فعال کرده است. iOS 14.5 همچنين باز کردن قفل آيفون با اپل واچ را ممکن مي‌کند.
   
اپل از روز گذشته روند انتشار iOS 14.5 و iPadOS 14.5 را براي دستگاه‌هاي مقصد آغاز کرده است. آخرين به‌روزرساني نرم‌افزاري اپل قابليت بحث‌برانگيز App Tracking Transparencyا(ATT) را رسما فعال مي‌کند. ATT به کاربران امکان مي‌دهد تعيين کنند که داده‌هايشان «در سراسر اپليکيشن‌ها و وب‌سايت‌هاي شرکت‌هاي ديگر» با اهداف تبليغاتي پايش شود يا خير.

به گزارش ورج، از اين پس هر گاه وارد اپليکيشني شويد که مي‌تواند داده‌‌هاي شما را بدين طريق به اشتراک بگذارد، نوتيفيکيشني شناور روي صفحه ظاهر مي‌شود.

 اپل اضافه شدن اين قابليت به iOS را در سال گذشته‌ي ميلادي اعلام کرد و از همان زمان انتقادات شديد فيسبوک به اپل آغاز شد. فيسبوک مدعي شده است که سيستم ATT «مصالحه‌اي غلط بين تبليغات شخصي‌سازي‌شده و حريم خصوصي» به‌حساب مي‌آيد. قابليت حريم خصوصي جديد iOS 14.5 مي‌تواند تأثير مخربي روي کسب‌و‌کار تبليغاتي فيسبوک بگذارد. اپل در ويدئويي نحوه‌ي کارکرد سيستم ATT را شرح داده است.

نکته‌ي مهم‌تر iOS 14.5 براي کاربراني که از آيفون به شکل روزانه استفاده مي‌کنند، سازگاري جديد اين سيستم‌عامل و ساعت‌ هوشمند اپل است. در صورت تمايل مي‌توانيد آيفون را بدون نياز به فيس آي‌دي يا وارد کردن رمز عبور، صرفا از طريق اپل واچ آنلاک کنيد.

در دنياي امروز بسياري از ما ماسک به‌ صورت داريم و استفاده از ماسک باعث مي‌شود فيس آي‌دي آيفون کار نکند. به لطف قابليت جديد، باز کردن قفل گوشي بسيار سريع‌تر و ساده‌تر مي‌شود. در نظر داشته باشيد که براي استفاده از قابليت جديد بايد آيفون را به iOS 14.5 و اپل واچ را به watchOS 7.4 به‌روزرساني کنيد. اپل از روز گذشته watchOS 7.4 را نيز منتشر کرده است.

آخرين نسخه‌ي iOS و iPadOS شامل ده‌ها ايموجي جديد است. در اين به‌روزرساني  مي‌توانيد تمرين‌هاي سرويس اپل فيتنس پلاس را از طريق ايرپلي 2 روي تلويزيون مشاهده کنيد. اپليکيشن پادکست اپل در اين به‌روزرساني بازطراحي شده و مدل اشتراکي را روي کار آورده است.

به‌ لطف به‌روزرساني iOS و iPadOS، کنترلر کنسول‌هاي پلي استيشن 5، ايکس باکس سري ايکس و ايکس باکس سري اس با آيفون و آيپد سازگار مي‌شود. تمامي گوشي‌هاي سري آيفون 12 با دريافت iOS 14.5 دسترسي به فناوري 5G در حالت دو سيم‌کارت را در کشورهاي بيشتري ارائه مي‌دهند.

از نسخه‌ي ۱۴٫۵ سيستم‌هاي عامل اپل به بعد، دستيار هوشمند سيري به‌صورت پيش‌فرض داراي صداي زنانه نيست؛ در مراحل راه‌اندازي دستگاه از کاربر درخواست مي‌شود که صداي مورد نظر خود را انتخاب کند. اپل در پستي به تمامي جزئيات آخرين به‌روزرساني‌هاي اشاره کرده است. 

نسخه‌ي جديد iOS و iPadOS اکنون در حال انتشار براي آيفون‌ و آيپد است. با مراجعه به بخش به‌روزرساني نرم‌افزار در منوي تنظيمات دستگاه مي‌توانيد جديدترين نسخه‌ي سيستم‌عامل را نصب کنيد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر