logo

روسیه، اپل را جریمه کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
روسیه، اپل را جریمه کرد

ديجياتو/ روسيه بخاطر نقض قوانين ضد انحصار و سوءاستفاده از موقعيت در بازار اپليکيشن‌ گوشي‌هاي هوشمند، اپل را ۱۲ ميليون دلار جريمه کرد.

مرداد ماه گذشته، سرويس ضد انحصار دولت فدرال روسيه موسوم به «FAS» اپل را به خاطر سوءاستفاده از قدرتي که در اپ استور دارد،  مجرم شناخت و از اين شرکت خواست تا پاسخگو باشد.

ارديبهشت ماه سال ۹۸ نيز شرکت کسپرسکي به دليل عدم انتشار اپ «Safe Kids» در اپ‌استور از اپل شکايت کرد. آژانس FAS پس از دريافت اين شکايت، کار رسيدگي به پرونده کوپرتينويي‌ها را آغاز کرد تا وضعيت سياست‌هاي ضدرقابتي اپل را مورد بررسي قرار دهد. در آن مقطع زماني، اپل اعلام کرد که اين اپليکيشن به دليل در معرض خطر قرار دادن «امنيت و حريم خصوصي کاربران» مجوز انتشار در اپ استور را دريافت نکرده است.

اکنون اپل توسط اين نهاد مجبور به پرداخت جريمه ۱۲ ميليون دلاري است. براساس گزارش منتشر شده از سوي «رويترز»، سرويس ضد انحصار روسيه در متن مربوط به حکم جريمه صادر شده به اين نکته اشاره کرده که اپل از موقعيتش سوءاستفاده مي‌کند. اپل با احترام با چنين حکمي مخالفت کرده و قصد دارد براي آن درخواست تجديدنظر کند.

اين جريمه آخرين تلاش روسيه براي کنترل فعاليت شرکت‌هاي حوزه فناوري مانند اپل است. پيش از اين نيز اپل به اتهام اتخاذ سياست‌هاي ضد رقابتي در اپ استور از طرف رگولاتورهاي آمريکايي و اروپايي زير تيغ انتقادات گسترده رفته و اين نخستين باري نيست که چنين موضوعي براي اين شرکت مطرح مي‌شود.

اسفندماه سال گذشته گفته شد که مطابق قانون جديد روسيه، کاربران اپل در هنگام راه‌اندازي دستگاه‌هاي جديد با پيامي براي برنامه‌هاي پيش فرض مانند مرورگرهاي وب، آنتي‌ويروس، سرويس ايميل و موارد ديگر روبه‌رو مي‌شوند. فهرست اين اپ‌ها توسط دولت روسيه ارائه شده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره