نماد آخرین خبر

مراقب باشید از طریق واتساپ هک نشوید!

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مراقب باشید از طریق واتساپ هک نشوید!

باشگاه خبرنگاران/ پيام جديدي در واتساپ در حال دست به دست شدن است که مي‌تواند امکان هک حساب شما را به هکر‌ها بدهد.

به گزارش بي جي آر، پيام رسان واتساپ در ميان محبوب‌ترين برنامه‌ها قرار دارد و علاوه بر جلب توجه کاربران عمومي، براي هکر‌ها نيز جذاب است. اکنون پيام جديدي در واتساپ در حال دست به دست شدن است که مي‌تواند به افراد ناشناس اجازه دسترسي به حساب و پيام‌هاي قرباني را بدهد. باز کردن اين پيام باعث مي‌شود کاربران در معرض کلاهبرداري و هک قرار بگيرند.

مقابله با هک از طريق واتساپ

يک مدل کلاهبرداري در واتساپ، که سال گذشته هم از آن اخباري را شنيديم، به اين پيام رسان برگشته و کاربران را تهديد مي‌کند. گزارش‌ها نشان مي‌دهد که در اين پيام آمده است: "سلام، ببخشيد، من به اشتباه يک کد ۶ رقمي براي شما ارسال کردم، لطفاً مي‌توانيد آن را به من منتقل کنيد؟ ضروري است؟ " و اگر آن کد را بفرستيد تبديل به قرباني بعدي خواهيد شد و داده‌ها و اطلاعات خود را با هکر‌ها به اشتراک خواهيد گذاشت.

مراقب باشيد از طريق واتساپ هک نشويد!

اين کلاهبرداري با روشي ساده‌اي انجام مي‌شود به همين دليل باعث مي‌شود مردم آن را باور کنند. کاربران واتساپ از طريق يک پيام جعلي ( تصوير بالا ) با کد امنيتي توسط هکر‌ها هدف قرار مي‌گيرند. ممکن است کسي اين مورد را به عنوان يک اشتباه صادقانه تلقي کند و جدي بگيرد و کد شش رقمي را براي طرف مقابل ارسال کند ، اما کاربر بايد دقت و توجه کند که حتي پيام را باز نکند، پاسخ دادن که اصلا عقلي نيست!

اکنون که از اين موضوع آگاهي داريد ، آن را با دوستان و آشنايان خود نيز به اشتراک بگذاريد تا مورد کلاهبرداري قرار نگيرند و اگر چنين پيامي را دريافت کرديد بلافاصله فرستنده را مسدود کنيد تا خيالتان راحت شود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره