نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

کاشت درخت به شرط جست و جوی آنلاین

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کاشت درخت به شرط جست و جوی آنلاین

ايسنا/ اکوزيا (Ecosia) يک موتور جست و جو با اين تفاوت است که براي هر ۴۵ جست و جويي که انجام مي شود، يک درخت مي کارد.

اکوزيا که يک شرکت مستقر در برلين است، موفقيت خود را بر مبناي درآمدي که دارد نمي سنجد بلکه حساب مي کند چند اصله درخت کاشته است. اين شرکت تاکنون ۱۲۶ ميليون اصله درخت کاشته است که معادل يک درخت در هر ثانيه است.

پيتر فان ميدوود، مدير کاشت درخت اکوزيا مي گويد درختان پول واقعي ما هستند. وي به بيزنس اينسايدر گفت: هنگامي که کريستين کرول، مديرعامل اکوزيا در دسامبر سال ۲۰۰۹ اين شرکت را تاسيس کرد، به دنبال کاشت درخت بود. وي به دنبال راه اندازي يک موتور جست و جو نبود بلکه ايده اصلي اش اين بود که چگونه مي توان پول زيادي براي کاشت درختان تهيه کرد؟ بنابراين موتور جست و جو در راستاي هدف کاشت درختان ايجاد شد.

ميدوود از سال ۲۰۱۶ با اکوزيا همکاري کرده و بر پروژه هاي جنگل کاري در سراسر جهان نظارت داشته است. مراحل کار شامل انتخاب محل، اطمينان از کاشت درختان مناسب در هر منطقه، همکاري با جوامع محلي و استفاده از فناوري ماهواره اي براي مونيتور درختان بوده است.

اکوزيا به مناطقي با تنوع زيستي بالا که اکوسيستمهاي بيولوژيکي دورافتاده اي دارند مانند کوههاي شرق آفريقا، ماداگاسکار و ساحل برزيل متمرکز شده است. اين شرکت تنها درختان بومي را مي کارد نه گونه هاي مهاجم و تاکنون بيش از ۷۵۰ نوع درخت کاشته و در تلاش براي متنوع کردن کارنامه فعاليت خود است.

اکوزيا براي انتخاب پروژه هايي که قرار است از آنها حمايت کند دو معيار شامل تاثير داشتن روي زندگي مردم و طبيعت و حمايت از جامعه بومي و همچنين احياي طبيعت منطقه را درنظر مي گيرد.

به گفته ميدوود، شمار کاربران اکوزيا در سالهاي اخير افزايش پيدا کرده است به خصوص در ميان جوانان که آگاهي بيشتري نسبت به بحران اقليمي پيدا کرده اند و اکوزيا جوانترين مخاطبان را در ميان همه موتورهاي جست و جو داشته است.

اکوزيا از تبليغات پرداخت به ازاي هر کليک که در کنار نتايج جست و جو نمايش داده مي شوند، درآمد کسب مي کند. اين تبليغات توسط بينگ ارائه مي شوند که سهمي از درآمد کسب شده از طريق اين تبليغات را با اکوزيا تقسيم مي کند. ميزان پولي که اکوزيا از طريق درآمد به ازاي هر کليک کسب مي کند، به رقابت کليد واژه و ارزش آنچه تبليغ شده است بستگي دارد. به همين دليل درآمد ماهانه ثابتي ندارد. موتور جست و جوي اکوزيا در طول ماههاي تابستان اروپا که افراد ترجيح مي دهند زمان بيشتري را در خارج از خانه سپري کنند، درآمد کمتري دارد اما درآمدش در زمستان به خصوص در ايام نزديک تعطيلات به اوج مي رسد.

اين شرکت به شفافيت اهميت داده و هر ماه گزارشهاي مالي منتشر مي کند که نشان مي دهد چه ميزان درآمدي از جست و جوها داشته و چه درصدي از درآمدش براي کاشت درختان صرف شده و چه تعداد درخت کاشته است.

بر اساس گزارش بيزنس اينسايدر، اکوزيا در آوريل ۲.۲۵ ميليون يورو درآمد داشت و کمتر از نيمي از درآمدش معادل ۸۰ درصد از سودش براي کاشت هفت ميليون درخت هزينه شد. باقي درآمدش براي هزينه هاي مستقيم و غيرمستقيم مانند ماليات، حقوق و تبليغات صرف شد و ۲۰ درصد باقي مانده به سرمايه گذاريهاي سبز اختصاص يافت.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره