نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

مصرف حافظه رمزارز چیا از مرز ۱۰ اگزابایت عبور کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ اگرچه قيمت رمزارزها در روزهاي اخير کاهش چشمگيري داشته، اما ظاهرا رمزارز چيا همچنان محبوبيت بالايي ميان ماينرها دارد چرا که ميزان مصرف حافظه آن از مرز ۱۰ اگزابايت عبور کرده است.

در گذشته در مقاله و همچنين ويديويي شما را بطور کامل با چيا آشنا کرديم، رمزارزي که به علت استفاده از فضاي ذخيره‌سازي بجاي قطعات پردازشي، خود را دوستدار محيط زيست مي‌داند. با اين حال طبق گزارش‌ها اين رمزارز مي‌تواند در مدت کوتاهي حافظه‌هاي ذخيره‌سازي را از بين ببرد و به سبک ديگري به محيط زيست آسيب وارد کند.

بيش از يک ماه پيش ميزان مصرف حافظه اين رمزارز به ۶۰۰ پتابايت رسيد و همين چند هفته پيش از مرز ۱ اگزابايت عبور کرد. حالا ميزان مصرف فضاي ذخيره‌سازي چيا از ۱۰ اگزابايت عبور کرده تا يک رکورد از خود بجاي بگذارد.

هر اگزابايت معادل ۱ ميليون ترابايت است، بنابراين رمزارز چيا تا به امروز ۱۰ ميليون ترابايت فضاي ذخيره‌سازي استفاده کرده است. اين رقم به سرعت در حال افزايش است چرا که هفته گذشته برابر ۶ اگزابايت بود.

اين رمزارز روي فضاي ذخيره‌سازي اطلاعات مي‌نويسد و سپس آن‌ها را برداشت مي‌کند. نوشتن اطلاعات يا پلات کردن به قدرت پردازشي، رم و مهم‌تر از همه فضاي ذخيره‌سازي وابسته است و به همين دليل کاربران به سراغ درايوهاي SSD مي‌روند.

خريد بيش از حد هارد ديسک و به خصوص حافظه‌هاي SSD باعث کمبود آن‌ها در بازار بسيار کشورها شده و افزايش قيمتشان را در پي داشته. اين موضوع حتي در کشورمان هم به چشم مي‌خورد و قيمت اين قطعات افزايش داشته است.

با توجه به افزايش استقبال از چيا و همچنين آسيبي که اين رمزارز به فضاي ذخيره‌سازي مي‌زند، احتمالا افزايش قيمت حافظه SSD و هارد ديسک و همچنين کمبودش در برخي بازارها ادامه داشته باشد. البته شايد سقوط شديدتر بازار رمزارزها و همچنين کاهش چشمگير قيمت چيا کمي از هيجان اين بازار بکاهد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره