نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

درخواست هند از توییتر و فیسبوک برای حذف پست هایی با عنوان کرونای هندی

منبع
ترنجي
بروزرسانی
درخواست هند از توییتر و فیسبوک برای حذف پست هایی با عنوان کرونای هندی

ترنجي/ دولت هند از رسانه هاي اجتماعي مانند توييتر، فيس بوک و اينستاگرام خواسته است تا همه پست هايي را که به يکي از جهش هاي ويروس کرونا با عنوان “مدل هند” اطلاق مي شود، حذف کنند. در همين راستا وزارت فناوري اطلاعات هند گفته هر پست با اين عنوان گمراه کننده است. اما چرا هند از توييتر و فيس بوک مي خواهد پست هايي با عنوان کروناي هندي (Indian variant) را حذف کنند؟

کروناي هندي و درخواست هند براي حذف اين عنوان از شبکه هاي اجتماعي
در اطلاعيه اي که روز جمعه صادر شد، وزارت الکترونيک و فناوري اطلاعات اين کشور (MEITY) گفت که پست هايي که از “مدل هند” (کرونا) نام مي برند به عنوان خبرهاي دروغ محسوب مي شوند. اين وزارت استدلال کرد که اين جهش کرونا به طور رسمي به عنوان B.1.617 شناخته مي شود، بنابراين نيازي به اتصال برچسب جغرافيايي به آن نيست.

اين وزارتخانه همچنين اوايل اين ماه نامه اي به پلتفرم هاي اجتماعي نوشت تا اطلاعات نادرست را مهار کرده و حساب هاي مربوط به COVID-19 را مديريت کند.


در حالي که سازمان بهداشت جهاني (WHO) جهش کروناي B.1.617 را به عنوان “يک نگراني جهاني” طبقه بندي کرده است، اما دستورالعمل هاي آژانس بهداشتي براي نامگذاري بيماري ها به نام کشورها يا مکان هاي شيوع بيماري باعث دلسردي و سرخوردگي مردمان آن منطقه مي شود.

رسانه هاي مختلف برخي از جهش ها را به طور عاميانه “کروناي انگليس” يا “کروناي آفريقايي” ناميده اند، اما نامگذاري علمي روش صحيح نوشتن درباره اين جهش هاست.

وب سايت thenextweb از فيس بوک و توييتر خواسته که اطلاعاتي را درباره اقداماتي که در اين زمينه انجام مي دهند، ارائه کنند. در صورت ارايه پاسخ رسمي، آن را به شما ارايه خواهيم کرد.

رسانه چيني مي گويد رسانه هاي هندي استاندارد دوگانه دارند
گلوبال تايمز چين نسبت به اين اخطار واکنش نشان داد و گفت که رسانه هاي هند “ستاندارد دوگانه” را نشان مي دهند، زيرا برخي از نشريات گزارش هايي را در گذشته منتشر کرده اند که اشاره دارد ويروس کرونا از چين نشات گرفته است. مارس گذشته در گزارشي که توسط L1ght (شرکتي متخصص در اندازه گيري مسمويت آنلاين) منتشر شد ديديم که نفرت نسبت به چين در توييتر پس از شروع همه گيري، 900٪ افزايش يافته است.

هند در حال گذر از يک موج شديد عفونت COVID-19 است، اين کشور بيش از ۲۰۰ هزار مورد را در مدت کمي بيشتر از يک ماه ثبت کرده است. اعتقاد بر اين است که دليل اينکه نوع B.1.617 کرونا در اين مرحله خطرناک است و خسارت زيادي به هند وارد کرده، سيستم مراقبت هاي بهداشتي اين کشور است.

نظر شما چيست؟ بايد نام بيماري ها را با محل شيوع آن ها اعلام کرد؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم