نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

سامسونگ قدرت بزرگ‌نمایی آیفون ۱۲ پرو مکس را به سخره گرفت

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی

مجله ديجي کالا/ سامسونگ به‌تازگي و در يک تبليغات تلويزيوني به تمسخر قدرت بزرگ‌نمايي آيفون ۱۲ پرو مکس پرداخت و براي مقايسه‌، گلکسي S21 اولترا را در بخش بزرگ‌نمايي ديجيتال در مقابل آن قرار داد.

اپل اواخر سال ۲۰۲۰ از آيفون ۱۲ و مدل‌هاي مختلف آن رونمايي کرد که قدرتمندترين گوشي اين سري هم آيفون ۱۲ پرو مکس بود. اين گوشي از قابليت‌هاي بسيار زيادي بهره مي‌برد اما از لحاظ کيفيت دوربين، خيلي به نسبت قبل پيشرفتي نداشت. مخصوصا در بخش بزرگ‌نمايي که به صورت اپتيکال و ديجيتال، تنها به ۲٫۵ و ۱۲ برابر مي‌رسد. يعني بسيار کمتر از ميزاني که معمولا در گوشي‌هاي پرچم‌دار اندرويدي شاهد هستيم.

چند ماه بعد، سامسونگ از گوشي‌هاي سري گلکسي S21 رونمايي کرد. قدرتمندترين محصول اين سري گلکسي S21 اولترا است که در حال حاضر در بخش بزرگ‌نمايي، جز بهترين گوشي‌هاي سال ۲۰۲۱ به حساب مي‌آيد و مي‌تواند به صورت اپتيکال و ديجيتال، به ميزان ۱۰ و ۱۰۰ برابر بزرگ‌نمايي کند. بنابراين طبيعي است که آيفون ۱۲ پرو مکس در بخش بزرگ‌نمايي، تحت هيچ شرايطي حتي نتواند عملکردي نزديک به اين گوشي داشته باشد.

اما خب باز هم سامسونگ تصميم گرفت اپل را که نزديک‌ترين رقيب اين شرکت هم به حساب مي‌آيد، به سخره گرفته و اين کار را هم با مقايسه‌ي جديدترين و بهترين پرچم‌دارهاي دو شرکت انجام داد؛ يعني آيفون ۱۲ پرو مکس و گلکسي S21 اولترا. آن هم با متني بسيار طعنه‌آميز با اين مضمون که وقتي گوشي خود را ارتقا مي‌دهيد، نبايد عقب‌گرد داشته باشد. در واقع منظور سامسونگ به اپل است که ميزان بزرگ‌نمايي دوربين گوشي خود را از ۲ برابر در آيفون ۱۱ پرو مکس به ۲٫۵ برابر در آيفون ۱۲ پرو مکس ارتقا داد.

اين حرکت سامسونگ در دو ويديويي ۱۵ ثانيه‌اي به نمايش گذاشته شد. در اولين ويديو، تصوير ثبت شده توسط گلکسي S21 اولترا را در اختيار داريم که يک ساندويچ را با بالاترين جزئيات ممکن نشان مي‌دهد. تصوير پاييني هم مربوط به آيفون ۱۲ پرو مکس است؛ محصولي که کمي رنگ‌ها را سرد و بي‌روح به نمايش گذاشت و جزئيات را هم به نسبت گلکسي S21 اولترا از دست داد.

متني که در نتيجه‌ي مقايسه‌ي اين دو عکس به تصوير کشيده شد در واقع يک سوال بود با اين مضمون که آيا آيفون توانسته جزئيات را به اندازه‌ي کافي به نمايش بگذارد؟ در همان لحظه روي تصوير مربوط به گلکسي S21 اولترا، متني با مضمون تعريف و تمجيد از عملکرد خوب اين محصول در نمايش جزئيات را شاهد بوديم. در انتهاي ويديو هم شرکت کره‌اي اشاره‌اي به ارتقاي محسوس S21 اولترا به نسبت قبل داشت.

دومين ويديو اما مربوط به همان صحنه‌ي معروفي است که بارها ديديم از ماه تهيه شده بود و در آن، حتي سطح اين کره نيز با زوم ۱۰۰ برابري به نمايش گذاشته شده بود. البته برخي‌ها معتقد بودند اين تصاوير تقلبي است و حقيقت ندارند اما خب سامسونگ در اين ويديو نشان داد با گلکسي S21 اولترا واقعا مي‌توانيم تا حد قابل قبولي روي ماه زوم کنيم.

اما در مقايسه با آن، تصوير ثبت شده توسط آيفون ۱۲ پرو مکس به نمايش گذاشته شد که خب فقط ماه را به صورت نقطه‌ي سفيد رنگ روشني به تصوير کشيده بود. البته اين موضوع طبيعي هم بود چون از محصولي با امکان بزرگ‌نمايي حداکثر ۱۲ برابري، انتظاري جز اين هم نداشتيم. نکته‌ي جالب اما اينجاست که سامسونگ روي ميزان ۱۰۰ برابر بزرگ‌نمايي، عبارت ديجيتال را حذف کرد و در رابطه با تصوير ثبت شده توسط آيفون ۱۲ پرو مکس هم نوشت: «به اندازه‌ي کافي نزديک هست؟»

اين تبليغات شايد به اندازه‌ي تبليغات‌هاي قبلي سامسونگ که در آن اپل و تلاش‌هاي آن را به سخره گرفته بود هوشمندانه نبوده باشد اما خب کاملا نشان داد گلکسي S21 اولترا در مقايسه با بهترين آيفون موجود، تا چه اندازه در بخش عکاسي، خصوصا در زمينه‌ي بزرگ‌نمايي عملکرد بهتري دارد. هرچند به صورت کلي، هر دو گوشي عملکرد فوق‌العاد‌ه‌اي در زمينه‌ي عکاسي و فيلم‌برداري دارند و نماينده‌ي اپل حتي در بخش‌هايي هم امتياز بيشتري به نسبت نماينده‌ي جذاب کره‌اي‌ها کسب کرد. اما خب تمرکز اين ويديو روي بزرگ‌نمايي بود؛ جايي که نه تنها آيفون ۱۲ پرو مکس، بلکه بسياري از گوشي‌هاي اندرويدي ديگر واقعا حرفي براي گفتن در مقابل گلکسي S21 اولترا ندارند.

جالب اينجاست که اين ويديوي تمسخرآميز در حالي منتشر شده که ديديم فروش پرچم‌داران سري آيفون ۱۲ تا به اينجاي کار از سري گلکسي S21 بيشتر بوده و خب شايد اين به خودي خود پاسخ محکمي از سوي اپل به شرکت کره‌اي باشد. با اين حال، نظر شما در رابطه با اين اقدام سامسونگ چيست؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره