logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

هواوی Nova Y60 رسما معرفی شد

منبع
ترنجي
بروزرسانی

ترنجي/ هواوي فعاليت خود را پس از تحريم‌ها، به شدت کم کرد. در بازار جهاني نيز همين اتفاق افتاد و ما تا هفته‌ها شاهد رونمايي از گوشي‌هاي جديد هواوي در بازار جهاني نبوده‌ايم. اما بالأخره اين برند بازگشته است تا با گوشي جديد خود، نشان دهد که زنده است! هواوي Nova Y60، جديدترين گوشي هواوي در بازار جهاني است. در ادامه، نگاهي به مشخصات و برچسب قيمتي اين گوشي داريم.

مشخصات فني هواوي Nova Y60
سري Nova از هواوي، يکي از محبوب‌ترين سري گوشي‌‌هاي اين برند چيني است. چرا که ما در هر نسل، شاهد عرضه دستگاه‌هايي نسبتاً جذاب با اين پيشوند هستيم. گوشي Nova 8i، از آخرين گوشي‌هاي رونمايي شده در سري Nova است.

به نقل از Huawei Central، امروز هواوي Nova Y60 رسماً معرفي شده است. همچنين اين گوشي، در بازار جهاني معرفي شده است و مختص به چين نيست. از نام گذاري عجيب اين گوشي که بگذريم، به مشخصات فني و ديگر جزئيات آن مي‌رسيم. بر اساس اطلاعات رسمي هواوي، اين دستگاه يک پايين رده با مشخصاتي جالب محسوب مي‌شود. اما مشخصات فني Nova Y60 به چه صورت است؟


طراحي و نمايشگر دستگاه
اين دستگاه، در تنها دو رنگ رونمايي شده است. اين دو رنگ، مشکي و سبز هستند. Nova Y60، از بدنه‌اي با خميدگي 3D بهره مي‌برد. به همين دليل، مي‌توانيد با راحتي بيشتر با Nova Y60 کار کنيد. جديدترين گوشي هواوي داراي ضخامت ٩.٢ ميلي متري است. وزن آن نيز به ١٨۵ گرم مي‌رسد. در بخش نمايشگر، مشخصات چندان جذابي به چشم نمي‌خورد. بلکه Nova Y60 مجهز به نمايشگري ۶.۶ اينچي با وضوح +HD و پنل IPS LCD است. رفرش ريت اين نمايشگر، ۶٠ هرتز است. در بالاي نمايشگر اين گوشي، ناچ قطره‌اي قابل مشاهده است.

سيستم دوربين
اجازه دهيد تا کمي در مورد سيستم دوربين گوشي جديد هواوي صحبت کنيم. اين دستگاه، از دوربين اصلي سه گانه بهره مي‌برد. سنسور اصلي، از وضوح ١٣ مگاپيکسلي برخوردار است. سنسور ۵ مگاپيکسلي در اين گوشي، براي لنز فوق عريض در نظر گرفته است. يک سنسور ٢ مگاپيکسلي نيز براي تشخيص عمق در نظر گرفته شده است. دوربين سلفي تکي هواوي Nova Y60 وضوح ٨ مگاپيکسلي دارد. اين دوربين سلفي، در همان ناچ قطره‌اي تعبيه شده است.

پلتفرم
در ابتدا، بايد بگوييم که اطلاعاتي از بخش نرم افزاري جديدترين گوشي هواوي به اشتراک گذاشته نشده است. اما ما احتمال مي‌دهيم که اين گوشي، مجهز به سيستم عامل اندرويد ١٠ باشد. نسخه EMUI اين گوشي، مشخص نيست. اما ممکن است EMUI 11.1 در اين گوشي به کار گرفته شده باشد. قلب تپنده Nova Y60، توسط مدياتک توسعه يافته است. نام اين تراشه، MT6765 است. پردازنده مرکزي اين تراشه، هشت هسته‌اي است و از هسته‌هاي Cortex-A53 با حداکثر فرکانس ٢.٣ گيگاهرتزي برخوردار است. ۴ گيگابايت حافظه رم به همراه ۶۴ گيگابايت حافظه داخلي براي هواوي Nova Y60 در نظر گرفته شده است. اما مي‌توانيد به صورت جداگانه از حداکثر ۵١٢ گيگابايت کارت حافظه جانبي در گوشي تازه وارد هواوي نيز استفاده کنيد.

ديگر مشخصات فني  و قيمت
قدرت بخش اين مجموعه، يک باتري ۵,٠٠٠ ميلي آمپر ساعتي است. در کنار آن، مي‌توانيد از شارژر ١٠ واتي درون جعبه براي شارژ کردن Nova Y60 استفاده کنيد. اسپيکر اين دستگاه، از قابليت Histen 6.1 و صداي 3D پشتيباني مي‌کند. در نتيجه، حداکثر صداي توليد شده توسط اسپيکر اين گوشي بالا است. بر اساس اظهارات هواوي، اين اسپيکر توانايي توليد صداي ٨۶ دسي بلي را دارد. حسگر تشخيص اثرانگشت نيز در Nova Y60 وجود دارد و بر روي فريم تعبيه شده است. در نهايت، قيمت اين دستگاه در تک نسخه ۴/۶۴ گيگابايتي برابر با ٣,٠٩٩ راند آفريقاي جنوبي (معادل ٢٠۶ دلار آمريکا) مي‌باشد.


نظر شما در مورد عملکرد هواوي در اين گوشي چيست؟ آيا لزومي براي معرفي چنين گوشي وجود داشت؟ فکر مي‌کنيد که هواوي Nova Y60 ارزش خريد کافي دارد؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره