انویدیا می گوید اکنون DLSS و Raytracing یک ضرورت برای گیمرها است
شهر سخت افزار/ امروز انویدیا در کنار رونمایی رسمی از جدیدترین عضو کارتهای گرافیک سری GeForce RTX 40 برای گیمرها، اطلاعات تازهای درباره میزان استفاده کاربران از فناوریهای Ray Tracing و DLSS خود ارائه کرد. این اطلاعات جالب نشان میدهد خریداران کارتهای گرافیک RTX 30 کمتر از سری RTX 40 از Ray Tracing و DLSS استفاده میکنند. با شهر سخت افزار همراه شوید.
محبوبیت DLSS و RT در بین مشتریان انویدیا
به گفته انویدیا این آمار مستقیماً از کاربرانی جمع آوری شده است که داوطلبانه اطلاعات خود را از طریق برنامه GeForce Experience با انویدیا به اشتراک گذاشتهاند.
به ادعای انویدیا 83 درصد خریداران کارتهای گرافیک سری RTX 40 از Ray Tracing استفاده میکنند اما 79 درصد آنها DLSS را در بازیها فعال میکنند. در طرف مقابل تنها 56 درصد دارندگان کارتهای گرافیک سری RTX 30 از Ray Tracing استفاده میکنند. همچنین انویدیا میگوید 71 درصد دارندگان کارتهای نسل قبل سری RTX 30 از DLSS استفاده میکنند.
با وجود اینکه اطلاعات ارائه شده از سوی انویدیا درک دقیقی از میزان محبوبیت فناوریهای DLSS و شتاب دهی سخت افزاری Ray Tracing در بین گیمرها ارائه نمیکند، اما به وضوح نشان از رشد محبوبیت آنها است. در سری RTX 20 تنها 37 درصد کاربران از Ray Tracing و تنها 26 درصد از DLSS استفاده میکردند. البته نقش پشتیبانی بازیها از این فناوریها در آن زمان روشن نیست.
ظاهراً افزایش قدرت کارتهای گرافیک انویدیا در Ray Tracing و پیشرفتهای فناوری DLSS به رشد محبوبیت آنها کمک کرده است و حالا اغلب خریداران از آنها استفاده میکنند. در عین حال بازیهای بیشتری از DLSS یا Ray Tracing پشتیبانی میکنند.
اخیراً یک یوتیوبر مدعی شده بود فناوری DLSS انویدیا نسبت به AMD FSR برتری مطلق دارد که با واکنش کاربران روبرو شده بود.