نماد آخرین خبر

دولت جدید کویت سوگند خورد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
دولت جدید کویت سوگند خورد

باشگاه خبرنگاران/ دو روز بعد از فرمان امیر کویت برای تشکیل دولت جدید، صبح امروز دولت جدید سوگند یاد کرد.
پس از تحلیف دولت و سوگند خوردن اعضای آن به قانون اساسی کویت مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر این کشور با اشاره به اینکه کویت در مرحله جدیدی از سخت کوشی و تلاش نامحدود است، اعلام کرد: ما مسیر‌ها را ادامه خواهیم داد. اصلاحاتی را پذیرفته ایم. اصول عدالت، شفافیت و صراحت باید تثبیت شود.

براساس گزارش النشره، او در ادامه اضافه کرد: ما قسم خوردیم که از آزادی ها، منافع و پول شهروندان دفاع کنیم. دولت جدید باید برای رسیدن به دستاورد‌های واقعی در میدان تلاش کند.

امیر کویت تاکید کرد: ما به اصول قوی و وحدت ملی خود متعهد هستیم. هدف ما دستیابی به یک رنسانس همه جانبه برای کویت در حال و آینده است.  ما از کسانی که در انجام کار خود کوتاهی می‌کنند، پاسخ خواهیم خواست. 


شایان ذکر است که مدت‌ها است که تنش در روابط دولت و پارلمان کویت حاکم است. استیضاح‌های مکرر از سوی نمایندگان و نیز انحلال چندین باره مجلس الامه بارها منجر به استعفا یا برکناری دولت شده است. طبق اصل۵۷ قانون اساسی کویت، با برگزاری انتخابات مجلس و انتخاب نمایندگان جدید، دولت وقت باید استعفای خود را تقدیم امیر این کشور کند تا وی دوباره نخست‌وزیر مستعفی و یا فرد جدیدی را به عنوان نخست‌وزیر جدید برای گرفتن رای اعتماد به مجلس جدید معرفی کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره