نماد آخرین خبر

پیش‌بینی مشاور سابق کارتر و ریگان درباره نتیجه انتخابات آمریکا

منبع
تابناک
بروزرسانی
پیش‌بینی مشاور سابق کارتر و ریگان درباره نتیجه انتخابات آمریکا

تابناک/ «جفری کارلینر» معتقد است که شکست دادن هریس در انتخابات برای ترامپ بسیار سخت تر از شکست دادن بایدن خواهد بود.

 «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا پس از کنار کشیدن از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیامی تلفنی در میان کارزار انتخاباتی خود ضمن توصیف «کامالا هریس» به عنوان «بهترین گزینه» برای نامزدی انتخابات آمریکا از هم حزبی‌های خود خواست که از هریس به عنوان گزینه دموکرات‌ها برای انتخابات حمایت کنند.

 بایدن کناره گیری خود از نامزدی انتخابات را «تصمیمی درست» عنوان و اعلام کرد که هر آنچه که هریس برای پیروزی در انتخابات بخواهد، فراهم خواهد کرد.

پس از کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی و روی کار آمدن کامالا هریس،‌معاونش به عنوان گزینه نامزدی حزب دموکرات،‌دونالد ترامپ و هوادارانش در تلاش هستند تا با انتقاد از این اقدام،‌ رئیس‌جمهور آمریکا و حامیان کنونی هریس را به نادیده گرفتن اصول دموکراسی در این کشور متهم سازند.

این در حالی است که ادعای جمهوری‌خواهان مبنی بر غیرقانونی بودن کناره‌گیری بایدن،‌ هیچ پشتوانه قانونی نداشته و بدون هیچ استدلالی ارائه می‌شود. برخی از فعالان دموکراسی بر این باورند که تلاش جمهوری‌خواهان برای استفاده از این استدلال در راستای منافع خود،‌بخشی از تلاش گسترده‌تر آنها برای از بین بردن اعتماد به روند انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور است.

در این راستا خبرنگار تابناک گفتگویی با «پروفسور جفری کارلینر» استاد دانشگاه بوستون ایالات متحده آمریکا تنظیم نموده که در ادامه می آید.

در طول دولت های کارتر و ریگان، کارلینر به عنوان اقتصاددان ارشد و مدیر ستادی در شورای مشاوران اقتصادی رئیس جمهور خدمت کرد. او همچنین به عنوان مدیر اجرایی دفتر ملی تحقیقات اقتصادی در کمبریج، ماساچوست و معاون مدیر موسسه اقتصاد بین‌الملل پترسون در واشنگتن دی سی خدمت کرده است.

*بایدن از کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره گیری کرد. این موضوع چه تاثیری بر کمپین انتخاباتی دموکراتها خواهد داشت؟ آیا سبب آشفتگی خواهد شد یا تقویت کمپین دموکراتها؟

بایدن تقریباً مطمئن بود که از ترامپ شکست می خورد. اکثریت بزرگی از رای دهندگان فکر می کردند  بایدن خیلی پیرتر از آن است که چهار سال دیگر رئیس جمهور شود. اکنون که بایدن از کمپین کناره گیری کرده است، شانس دموکرات ها برای پیروزی بسیار بیشتر است.

*بایدن از کامالا هریس برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده است. حمایت او چه تاثیری بر حمایت حزب دموکرات از هریس خواهد داشت؟ آیا اجماعی در حزب در خصوص هریس وجود دارد؟

هریس به احتمال زیاد نامزد دموکرات ها خواهد بود. تعداد زیادی از سیاستمداران دموکرات حمایت خود را از او اعلام کرده اند و چندین نامزد احتمالی نیز گفته اند که از او حمایت می کنند و با او رقابت نخواهند کرد.

*آیا ممکن است حزب دموکرات فرد دیگری را برای ادامه رقابتها معرفی کند؟

خیلی بعید است. هریس باید در چند هفته آینده اشتباه بزرگی مرتکب شود تا دموکرات ها شخص دیگری را به جای بایدن انتخاب کنند.

* ترامپ بعد از کناره گیری بایدن اعلام کرده شکست دادن هریس از شکست دادن بایدن راحت تر است. آیا چنین است؟

این اظهارات دروغ است و ترامپ می داند که دروغ است. ترامپ و جمهوری خواهان اکنون نگران هستند که بایدن کنار رفته و هریس احتمالا جایگزین او می شود. شکست دادن هریس در انتخابات برای ترامپ بسیار سخت تر از شکست دادن بایدن خواهد بود.


*برخی معتقد هستند «هریس» با انتخاب یک معاون قوی می تواند آرای ایالتهای کلیدی و چرخشی را جذب کند و زمینه شکست ترامپ را مهیا کند. با این ارزیابی موافق هستید؟ چه کسی این ویژگی را در میان گزینه های احتمالی خواهد داشت؟

هریس نه زن دیگری را به عنوان نامزد معاون رئیس جمهور انتخاب خواهد کرد و نه یک سیاستمدار که از کالیفرنیا آمده باشد. «جاش شاپیرو» فرماندار پنسیلوانیا و «مارک کلی»، سناتور آریزونا هر دو از ایالت‌های نوسانی هستند که دموکرات‌ها باید درآنها پیروز شوند. بنابراین این افراد محتمل ترین انتخاب های هریس هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره