نماد آخرین خبر

بایدن اخراج برخی لبنانی ها از خاک آمریکا را به تعویق انداخت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بایدن اخراج برخی لبنانی ها از خاک آمریکا را به تعویق انداخت

ایرنا/ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا  با اشاره به شرایط بشردوستانه در جنوب لبنان در بحبوحه تنش میان اسرائیل و حزب الله، اعلام کرد که واشنگتن  تصمیم گرفته است تا  اخراج برخی از شهروندان لبنانی از خاک این کشور به تعویق اندازد.

به گزارش ایرنا، درگیری میان حزب الله لبنان و اسرائیل به موازات جنگ غزه به مدت ۹ ماه ادامه داشته است. اگرچه خصومت‌ها عمدتاً به مناطق نزدیک مرز محدود شده‌اند، اما این درگیری نگرانی‌ها از وقوع یک جنگ گسترده‌تر را افزایش داده است.

بر اساس گزارش های رسانه ای ، طبق یادداشتی که بایدن به وزارت امنیت داخلی آمریکا ارسال کرده است، تعویق اخراج لبنانی ها که ۱۸ ماه طول می کشد، به شهروندان لبنانی اجازه می دهد تا با حق کار در آمریکا بمانند.

بایدن در این یادداشت گفته است: «شرایط بشردوستانه در جنوب لبنان به دلیل تنش بین حزب الله و اسرائیل به طور قابل توجهی بدتر شده است.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرده است: «در حالی که تمرکز من بر تنش زدایی و بهبود شرایط بشردوستانه است، بسیاری از غیرنظامیان همچنان در خطر هستند؛ بنابراین، به تعویق انداختن اخراج برخی از اتباع لبنانی که در آمریکا حضور دارند را اعلام می‌کنم.»

تنش میان حزب الله لبنان و اسرائیل در حالی است که  دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی (ع) گفت: در صورتی که اسرائیل بخواهد تانک های خود را به جنوب لبنان آورد و قصد تجاوز نظامی داشته باشد، این منطقه را گورستان تانک های دشمن خواهیم کرد و همه ادوات زرهی منهدم خواهد شد.

به گزارش  شبکه خبری المیادین، «سید حسن نصرالله» در جمع خیل عظیم عزاداران حسینی با اشاره به جنایت ارتش اسرائیل افزود: ما به فلسطین، نوار غزه، کرانه باختری و ملت خود در لبنان که مورد تجاوز رژیم صهیونیستی از ۷۶ سال پیش قرار گرفتند، یاری می رسانیم و از آنها پشتیبانی می کنیم. آنچه مقاومت در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) انجام داد، حق کامل مقاومت است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین از جبهه محور مقاومت بویژه جمهوری اسلامی ایران و سوریه مقاوم تقدیر و اضافه کرد: ما در لبنان جبهه پشتیبانی از نبرد «طوفان الاقصی» را برای یاری رساندن به ملت فلسطین گشودیم و جبهه های پشتیبانی یمن و عراق نیز گشوده شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره