logo

اسارت بیش از ۹ هزار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اسارت بیش از ۹ هزار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

ایرنا/باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی اعلام کرد که بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ فلسطینی ساکن کرانه باختری رود اردن در زندان های رژیم اسرائیل به سر می برند.

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای درباره شمار اسرای فلسطینی کرانه باختری از جمله شهر اشغالی قدس تصریح کرد: همچنان بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی قرار دارند که از این تعداد ۷۵ نفر زن و ۲۵۰ نفر کودک هستند.
براین بیانیه افزود:‌ این آمار، شامل اهالی نوار غزه که توسط رژیم صهیونیستی در طول جنگ علیه این منطقه اسیر شده اند و تعداد آنها به هزاران نفر می رسد، نیست.
باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی همچنین تعداد فلسطینیان کرانه باختری را که در بازداشت موقت رژیم اسرائیل به سرمی برند، بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد.
این باشگاه در ۲۶ اردیبهشت گذشته آمار اسرای فلسطینی کرانه باختری را ۸ هزار و ۷۴۵ نفر از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵مهر ۱۴۰۳) اعلام کرده بود.

به گزارش ایرنا، از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هفتم اکتبر، ارتش این رژیم بر دامنه عملیات خود در کرانه باختری افزوده است.
همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید بر جای گذاشت، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست ها است.
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرده است که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره