logo
  1. برگزیده
بین الملل

حمله هواپیماهای ترکیه به مناطقی در استان «دهوک» عراق

منبع
ايرنا
بروزرسانی

ایرنا/هواپیماهای جنگی ترکیه عصر امروز (یکشنبه) مناطقی را در استان دهوک واقع در شمال عراق بمباران کردند.

به گزارش رسانه های عراقی، هواپیماهای ترکیه روستاهای متینا از توابع شهر العمادیه در استان دهوک را بمباران کردند.
این حمله تنها چند روز پس از گزارش یک سازمان آمریکایی انجام می گیرد که در آن تأکید شده بود ارتش ترکیه از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون بیش از ۸۰۰ بار به اقلیم کردستان و استان نینوا حمله کرده است.
براساس گزارش این سازمان، در این حملات هشت شهروند عراقی کشته شده اند.
«کامران عثمان» عضو تیم تحقیقات سازمان آمریکایی (CPT) در این باره گفت: از ابتدای سال جاری تا ماه ژوئن، ترکیه ۸۳۲ حمله و انفجار را در داخل اقلیم کردستان انجام داده است که بر اثر آن هشت تن کشته شده اند.

وی افزود: استان دهوک با ۳۶۵ حمله در صدر استان های مورد حمله قرار گرفته توسط ارتش ترکیه قرار دارد و پس از آن استان اربیل با ۳۵۶ حمله در جایگاه دوم است.
به گفته عضو این تیم تحقیقات آمریکایی، استان های سلیمانیه با ۱۰۲ حمله و شهر سنجار در استان نینوا با ۱۰ حمله در جایگاه های بعدی قرار دارند.
عثمان خاطرنشان کرد: فقط در دو روز گذشته، ارتش ترکیه ۲۷ بار رشته کوه متین و روستای رشاوا در بخش عمادیه، کوه ساوین در قندیل، قله کوه کورشل و کیوه رش از توابع رانیه، ارتفاعات جاسوسان در پشدر، روستای کانی میرانی کوماری و نزاره در شهر پنجوین را بمباران کرده است.
به گزارش ایرنا، ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.
بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره