logo

نخستین مذاکره تلفنی رئیس پنتاگون با وزیر دفاع جدید روسیه

منبع
تسنيم
بروزرسانی
نخستین مذاکره تلفنی رئیس پنتاگون با وزیر دفاع جدید روسیه

تسنیم/ وزیر دفاع روسیه در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود، به او در مورد خطرات تشدید وخامت اوضاع به‌دلیل ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین هشدار داد و رئیس پنتاگون نیز بر لزوم حفظ خطوط تماس بین واشنگتن و مسکو در شرایط بحرانی کنونی تأکید کرد.

به نقل از خبرگزاری «تاس»، پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شب گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد که لوید آستین، رئیس پنتاگون با آندری بلوسوف، وزیر دفاع جدید روسیه گفتگوی تلفنی داشته است.

رایدر در جمع خبرنگاران گفت: «وزیر آستین امروز تلفنی با آندری بلوسف، وزیر دفاع روسیه گفتگو کرد و بر اهمیت حفظ خطوط ارتباطی در شرایطی که درگیری نظامی در اوکراین همچنان ادامه دارد، تأکید کرد.

سخنگوی پنتاگون یادآور شد: آخرین مذاکرات تلفنی وزرای دفاع روسیه و آمریکا در تاریخ 15 مارس سال گذشته انجام شد.
او تأکید کرد که این ارتباط تلفنی به‌ابتکارعمل طرف آمریکایی صورت گرفته است.

هشدار بلوسف به آستین در مورد خطر تشدید تنش به‌دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین

وزارت دفاع روسیه نیز به‌نوبه خود شب گذشته گزارش داد که آندری بلوسوف، وزیر دفاع روسیه طی یک گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود، لوید آستین، در رابطه با خطر تشدید وخامت اوضاع در ارتباط با ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین هشدار داده است.

این وزارتخانه یادآور شد که در جریان این مذاکرات رؤسای وزارتخانه‌های دفاع در خصوص وضعیت پیرامون اوکراین تبادل نظر کردند و وزیر بلوسوف خطر تشدید تنش در ارتباط با تداوم عرضه تسلیحات آمریکایی برای نیروهای مسلح اوکراین، از جمله سلاحهای دوربرد را که از آنها برای حمله به عمق خاک روسیه استفاده می‌شود، مورد توجه قرار داد.

این وزارتخانه بدون اشاره به جزئیات مذاکرات، اضافه کرد که علاوه بر مسائل مربوط به اوکراین، بلوسف و آستین به بررسی موضوعات دیگری نیز پرداختند.

در ماه نوامبر گذشته، لوید آستین نقش بسیار مهم حفظ ارتباط مستقیم با سرگئی شویگو، وزیر دفاع وقت روسیه در شرایط بحرانی کنونی و حل برخی مشکلات را مورد تأکید قرار داده بود.

این در حالی است که در اواسط ماه ژوئن سال جاری، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن یادآور شد که هیچ چشم‌انداز یا شانسی برای بهبود و گرمتر شدن روابط روسیه و آمریکا در آینده نزدیک وجود ندارد. به‌گفته وی، گفتگو بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده هر روز بیشتر از قبل در حال محو شدن است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره