logo

اسرائیلی‌های معترض جاده‌های فلسطین اشغالی را مسدود کردند

منبع
فارس
بروزرسانی

فارس/شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست معترض به سیاست‌های تل‌آویو، امروز یکشنبه با برگزاری تظاهرات چند جاده اصلی را در فلسطین اشغالی مسدود کردند و خواستار برکناری نتانیاهو شدند.

 شهرک‌نشینان صهیونیست، در اعتراض به تعلل تل‌آویو در دستیابی به توافق تبادل اسرا و تصویب قانون معافیت از سربازی حریدی‌ها از صبح امروز چند جاده اصلی را در اراضی اشغالی فلسطین بسته‌اند و خواستار کناره‌گیری نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو شدند. بر اساس این گزارش، جاده اصلی «ایالون» در مرکز تل‌آویو همزمان با بزرگراه‌های شماره 1 و 4 به سمت قدس امروز بسته بود و معترضان با به آتش‌کشیدن لاستیک‌های خودروها موجب شدند تا این انسداد مسیر ادامه یابد. تقاطع یافور در بزرگراه شماره 70، تقاطع عینات در خیابان 44، خیابان 40 در سه راهی «نحالیم» و جاده ساحلی شماره 2 در چهار راه «ژیلت» نیز از دیگر جاده‌های بسته امروز در اراضی اشغالی بود.
معترضان همچنین تصویب قانون معافیت حریدی‌ها از سربازی را «تبعیض‌آمیز» توصیف کردند و خواستار سربازگیری از همه به صورت یکسان شدند. بویژه که تصویب این قانون به معنای رها کردن نظامیانی است که در حال خدمت هستند و روحیه و توانشان در سطح پایینی قرار دارد.معترضان با اشاره به کشته شدن 11 نظامی در جریان عملیات روز گذشته کتائب القسام در رفح، اعلام کردند که چه تفاوتی میان فرزندانشان که جانشان را در این جنگ به خطر انداخته‌اند و حریدی‌ها وجود دارد.
این در حالی است که عصر دیروز (شنبه)، مانند شنبه‌های پیش بار دیگر هزاران نفر از معترضان اسرائیلی با برگزاری تظاهراتی گسترده خواستار کناره‌گیری نتانیاهو شدند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره