نماد آخرین خبر

واشنگتن‌پست: آمریکا پشتوانه محکم جنگ‌افروزی‌های اسرائیل است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واشنگتن‌پست: آمریکا پشتوانه محکم جنگ‌افروزی‌های اسرائیل است

ایرنا/ روزنامه «واشنگتن پست» با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک دولت آمریکا برای نجات اسرائیل از درگیری گسترده‌تر با نیروهای حزب الله در جبهه شمال تاکید کرد: محرک نهایی برای یک جنگ ویرانگر علیه لبنان، زمانی خواهد بود که نتانیاهو، از آمریکا چراغ سبز ببیند.

به گزارش ر وز شنبه ایرنا، این روزنامه آمریکایی طی گزارشی مدعی شد: مقامات دولت آمریکا در حال تلاش برای پایان دادن به جنگ میان اسرائیل و (نیروهای مقاومت) حزب الله لبنان هستند.

این گزارش افزود: حزب‌الله، بارها تاکید کرده که توقف حملات این گروه به اسرائیل منوط به توقف حملات اسرائیل به غزه است. مقامات آمریکایی پیشنهاداتی ارائه کرده‌اند که ممکن است به پایان دادن به درگیری در مرز اسرائیل و لبنان بدون آتش‌بس غزه منجر شود. با این حال تحلیلگران می گویند بعید است حزب الله، بدون آتش‌بس دائمی در غزه، توافقی را امضا کند که گزینه‌های نظامی آن را محدود می‌کند.

طبق این گزارش یکی از اعضای دفتر رسانه‌ای حزب الله به واشنگتن پست گفت: توقف (حملات) ما در صورت عدم توقف حمله به غزه، غیرممکن است و اگر (جنگ) غزه متوقف شود، حملات در جنوب (لبنان نیز) متوقف خواهد شد.

در بخشی از این گزارش آمده است: نظرات سید حسن نصرالله، ‌دبیرکل حزب الله لبنان، ‌ پس از تلاش‌های دیپلماتیک آموس هوخشتاین، ‌نماینده جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، ‌ در این ماه حاکی از آن است که کاخ سفید باید همچنان بر آتش بس غزه به عنوان یک راه حل متمرکز باشد.  هوخشتاین، ‌ از حزب‌الله خواسته بود تا برای پذیرش طرح آتش‌بس ارائه شده توسط کاخ سفید، ‌ با (نیروهای مقاومت) حماس رایزنی کند. پیشنهادی که حزب الله آن را نپذیرفته و تاکید کرده نمی تواند راه حلی را به حماس پیشنهاد دهد که با ارائه آتش بس‌شش هفته ای آنها را از مهمترین برگ برنده شان (اسرای اسرائیلی) محروم و فلسطینی ها را در معرض حملات بی امان اسرائیل قرار می دهد.

واشنگتن پست اذعان کرد: ایالات متحده تسلیحاتی که اسرائیل پیش از این نیز در لبنان از آن استفاده کرده را مجددا برای این رژیم فراهم کرده و در شرایطی که متحدش در حال بررسی یک جنگ گسترده (در لبنان) است، همچنان قول حمایت به این رژیم می‌دهد. این در حالی است که مقامات دولت بایدن می گویند که به طور خصوصی از اسرائیلی‌ها خواسته‌اند موجب تشدید درگیری‌ها در این منطقه نشوند.

این گزارش افزود: بیشترین نگرانی این است که اسرائیل به کشتار هدفمند اعضای حزب الله در لبنان ادامه دهد که این موضوع می تواند با برانگیختن خطر انتقام‌گیری از طرف مقابل یا اشتباه های محاسباتی، زمینه ساز وقوع جنگی فراگیر باشد.

سرگرد هریسون مان که ماه گذشته در اعتراض به حمایت ایالات متحده از حمله اسرائیل به غزه از بخش خاورمیانه آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده استعفا داد، در این رابطه گفت: این موضوع، به ناچار ایالات متحده را درگیر این جنگ خواهد کرد. اما اسرائیل تا زمانی که از حمایت آمریکا اطمینان کامل نداشته باشد، حمله را آغاز نمی کند. وی با اشاره به نقش ایالات متحده در جنگ فراگیر احتمالی اسرائیل با حزب الله افزود: محرک نهایی برای یک جنگ ویرانگر، در قالب یک حمله زمینی، زمانی خواهد بود که بنیامین نتانیاهو، ‌ نخست‌وزیر اسرائیل، متوجه شود که ایالات متحده چراغ سبز نشان داده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره