نماد آخرین خبر

موافقت کمپین‌های بایدن و ترامپ با قوانین خاص اولین مناظره انتخابات ۲۰۲۴

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
موافقت کمپین‌های بایدن و ترامپ با قوانین خاص اولین مناظره انتخابات ۲۰۲۴

آخرین خبر/ در حالی که کمتر از دو هفته تا اولین مناظره ریاست جمهوری در چرخه انتخابات 2024 باقی مانده است، CNN جزئیات بیشتری در مورد قوانین مورد توافق کمپین‌ ترامپ و بایدن منتشر کرد.
این مناظره که توسط جیک تاپر و دانا بش از سی‌ان‌ان در 27 ژوئن در آتلانتا برگزار می‌شود، اولین رویارویی حضوری طی مبارزات انتخاباتی سال 2024 بین جو بایدن رئیس‌جمهور و رقیبش، رئیس‌جمهور سابق، دونالد ترامپ است. هر دو نامزد دعوت شبکه را پذیرفته‌اند و با قوانین و قالب مناظره موافقت کرده‌اند.
به گفته این شبکه، مناظره 90 دقیقه ای شامل دو وقفه تبلیغاتی خواهد بود و کارکنان ستاد انتخاباتی ممکن است در این مدت با نامزد خود تعامل نداشته باشند.
هر دو کاندیدا موافقت کردند که در یک تریبون یکنواخت حاضر شوند و جایگاه آنها با یک سکه مشخص می شود.
میکروفن‌ها در طول مناظره به جز برای نامزدی که در حال صحبت کردن است، خاموش می‌شود. هیچ وسیله یا یادداشت از پیش نوشته شده‌ای روی صحنه مجاز نخواهد بود و به نامزدها یک خودکار، یک کاغذ و یک بطری آب داده می شود.
برخی از جنبه های مناظره - از جمله عدم حضور مخاطبان در استودیو - انحراف از مناظره های قبلی است. به گفته این شبکه، مانند گذشته، ناظران «از همه ابزارهایی که در اختیار دارند برای اجرای زمان بندی و تضمین یک بحث متمدنانه استفاده خواهند کرد».
«CNN» به منظور احراز شرایط برای مناظره، نامزدها باید شرایط مندرج در ماده دوم، بخش  اول قانون اساسی ایالات متحده را برای خدمت به عنوان رئیس جمهور برآورده کنند. بایدن و ترامپ، و رابرت اف کندی جونیور، کرنل وست و جیل استاین که با بلیت‌های غیرحزب اصلی رقابت می‌کنند، این الزامات را برآورده می‌کنند.
شرکت کنندگان همچنین باید بیانیه رسمی نامزدی خود را به کمیسیون انتخابات فدرال ارسال کنند که هر پنج نفر این کار را انجام داد‌ه‌اند.
همه مناظره‌کنندگان شرکت‌کننده باید تعداد خاصی از آرای ایالتی را بدست آورند تا به آستانه ۲۷۰ رای الکترال برسند و در چهار نظرسنجی ملی جداگانه از رای‌دهندگان ثبت‌شده یا احتمالی که استانداردهای CNN را برای گزارش‌دهی دارند، حداقل ۱۵ درصد را کسب کنند. نظرسنجی هایی که این استانداردها را برآورده می کنند، آنهایی هستند که توسط CNN، ABC News، CBS News، Fox News، دانشکده حقوق دانشگاه Marquette، دانشگاه Monmouth، NBC News، The New York Times/Siena College، NPR/PBS NewsHour/Marist College، دانشگاه Quinnipiac، وال استریت ژورنال و واشنگتن پست حمایت مالی می شوند.
اگرچه در مورد پرونده کندی غیرممکن نیست، اما احتمال کمتری وجود دارد که نامزدهایی غیر از بایدن و ترامپ حائزاین شرایط شوند.
کندی تاکنون در سه نظرسنجی واجد شرایط حداقل 15 درصد آرا را به دست آورده است و در حال حاضر در شش ایالت در رای گیری حضور دارد که در حال حاضر واجد شرایط دریافت 89 رای کالج الکترال است.

مترجم: کیوان عرفانی

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره