نماد آخرین خبر

تلاش راستگرایان فرانسه برای تصاحب کرسی نخست وزیری

منبع
تسنيم
بروزرسانی
تلاش راستگرایان فرانسه برای تصاحب کرسی نخست وزیری
تسنیم/
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، "ان تی وی" آلمان در مطلبی نوشت: باردلا، رهبر حزب راست افراطی اجتماع ملی فرانسه که در دور اول انتخابات پارلمانی در این کشور به پیروزی چشمگیری دست یافت بارها تاکید کرده است خط پوپولیست‌های راست‌گرای فرانسوی روشن است و این حزب فقط می‌خواهد دولتی با اکثریت مطلق تشکیل دهد. اما اکنون لحن های کاملاً متفاوتی از"مارین لپن" سلف او شنیده می شود.

پوپولیست های دست راستی فرانسوی اجتماع ملی (RN) حالا خواهان تشکیل دولت حتی بدون اکثریت مطلق هستند. "مارین لوپن"، رهبر سابق حزب، به شبکه فرانس اینتر گفت که حامیان احزاب دیگر و نمایندگان جامعه مدنی نیز باید در کابینه او حضور داشته باشند. او تاکید کرد: این یک دولت شایسته خواهد بود. اگر ما اکثریت را به دست آوریم، مطمئناً همان کاری را که رای دهندگان که ما را انتخاب کردند می خواهند انجام خواهیم داد.

با این اظهارات ، لوپن از خط قبلی "جوردن باردلا"، رهبر حزب راست افراطی دور شد که بر اساس آن او تنها در صورت کسب اکثریت مطلق می خواست نخست وزیری را به دست گیرد. لوپن گفت: "اگر ما حدود 270 کرسی کسب کردیم و هنوز به 19 نماینده نیاز داریم، به بقیه نزدیک می شویم."

در همین حال، یکی از نامزدهای حزب اجتماع ملی فرانسه پس از مشخص شدن عکسی از او که کلاه اوج لوفت وافه نازی با صلیب شکسته بر سر داشت، از دور دوم انتخابات کنار رفت. وی 20 درصد را در دور اول در کالوادوس در شمال فرانسه به دست آورد.

توزیع کرسی های شورای ملی در دور دوم انتخابات یکشنبه آینده تصمیم گیری می شود. برای اکثریت مطلق، 289 کرسی از 577 کرسی مورد نیاز است. پوپولیست های دست راستی در 297 حوزه انتخابیه در دور اول رای گیری پیشتاز بودند. با این حال، هنوز نمی توان تأثیر انصراف تعداد زیادی از نامزدها را در حوزه هایی که سه نامزد در دور اول به دور دوم کشیده شدند تخمین زد.

باردلا هم روز گذشته در سخنانی گفت: من به دنبال کسب اکثریت مطلق برای بازسازی کشور هستم. باردلا گفت: من تنها کسی هستم که می توانم ژان لوک ملانشون رهبر جناح چپ را شکست دهم."

ماکرون از نظر تئوریک در تعیین نخست وزیر آزاد است. با این حال، او وابسته به کسب اکثریت در مجلس ملی است. این شرایط می تواند منجر به یک زندگی مشترک شود که در آن رئیس جمهور و نخست وزیر به اردوگاه های مختلف تعلق دارند.

در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که سه بلوک - پوپولیست های راست گرا، ائتلاف انتخاباتی چپ-سبز و اردوگاه دولت - بتوانند برای همیشه یکدیگر را مسدود کنند.

ماکرون امیدوار بود از این مانور مخاطره آمیز انتخابات جدید برای ایجاد اکثریت با ثبات تر برای باقی مانده دوره ریاست جمهوری خود استفاده کند.

اردوگاه حکومتی او دو سال است که اکثریت مطلق مجلس شورای ملی را ندارد. از آن زمان تاکنون، حکومت داری برای ماکرون دشوار شده است. انتخابات بعدی ریاست جمهوری در فرانسه تا سال 2027 برنامه ریزی نشده است.

انتهای پیام/

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر