نماد آخرین خبر

توافق بغداد و اربیل بر سر اجرای سیاست گمرکی واحد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
توافق بغداد و اربیل بر سر اجرای سیاست گمرکی واحد
ایرنا/

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رسانه های عراق، در نشست میان هیئت دولت اقلیم کردستان و دولت عراق در بغداد، مقرر شد کە یک سیاست و دستورالعمل گمرکی واحد در عراق و اقلیم کردستان اجرا شود.

هیئتی از اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق، پس از دیدار و گفت‌وگو بە این توافق رسیدند کە یک سیاست و دستور العمل گمرکی واحد در سراسر عراق و اقلیم کردستان اجرا شود.

ارگان رسانە و اطلاع رسانی دولت اقلیم کردستان در بیانیەای اعلام کرد: دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق در نشست مشترکی، بە توافقی درباره دروازەهای گمرکی دست یافتند و بر این اساس مقرر شد کە یک سیاست گمرکی واحد در سراسر عراق و اقلیم کردستان اجرا شود.

در این بیانە تصریح شدە است: همچنین دو طرف، توافق کردند که هماهنگی بیشتری برای حمایت از تولیدات داخلی و اجرای آیین نامه کشاورزی، صورت گیرد؛ به این منظور مقرر شد که هماهنگی و نشست‌های منظمی داشته باشند تا به توافق نهایی دست یابند.

شایان ذکر است روز یکشنبه هیئتی از اقلیم کردستان متشکل از وزیر داخله، وزیر دارایی و اقتصادی، مدیرکل گمرک و هیئت همراهشان به منظور گفت‌وگو درباره حل مشکلات میان اقلیم کردستان و عراق در امور گمرکی و دروازه های مرزی وارد بغداد شدند.

رسانه های عراق امروز سه شنبه از سفر مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان به بغداد پس از شش سال خبر دادند و نوشتند که بارزانی فردا به بغداد سفر می کند؛ سفری که نشان دهنده بهبود روابط بین اقلیم کردستان عراق و دولت فدرال عراق است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر