نماد آخرین خبر

تغییر آرایش جنگنده‌های آمریکا مستقر در ژاپن

منبع
فارس
بروزرسانی
تغییر آرایش جنگنده‌های آمریکا مستقر در ژاپن

فارس/ پنتاگون روز شنبه از اعزام انواع جنگنده‌های اف-35 و اف-15 اف ایکس به ژاپن با هدف بازدارندگی خبر داد.
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از تغییر آرایش جنگنده‌های خود در پایگاه‌های هوایی ژاپن خبر داد.وبگاه «ارو تایمز» روز شنبه نوشت، پنتاگون جنگنده‌های خود در ژاپن را با جنگنده‌های« اف-15 اف ایکس» و «اف-35» را تغییرمی‌دهد.
بر اساس این گزارش، نیروی هوایی ایالات متحده 36 جنگنده اف-15 را در پایگاه هوایی کادنا مستقر خواهد کرد تا ناوگان 48 هواپیمای قدیمی‌تر اف-15 سی دی را که در حال حاضر در آنجا مستقر هستند، جایگزین کند. پایگاه هوایی میساوا نیز دستخوش دگرگونی قابل توجهی خواهد شد. 48 هواپیمای اف-35 جایگزین جنگنده‌های اف-16 موجود خواهند شد و بدین ترتیب قابلیت رزمی پایگاه را افزایش می‌دهد.نیروی تفنگداران دریایی آمریکا نیز قصد دارد تعدادی جنگنده «اف-35 بی» را در پایگاه هوایی «ایواکونی» مستقر کند.پنتاگون اعلام کرده که این اقدامات برای تقویت ائتلاف آمریکا و ژاپن، تقویت بازدارندگی منطقه‌ای و تقویت صلح و ثبات در منطقه هند و اقیانوسیه است.
این در حالی است که رشد نیروی هوایی چین بر نگرانی‌های پنتاگون افزوده است به طوریکه یک رسانه آمریکایی به بررسی جنگنده پیشرفته «جی-20» ساخت چین پرداخت و نوشت، این جنگنده می‌تواند ایالات متحده، تایوان، کره جنوبی ، ژاپن و سایر رقبا را نگران کند.به نوشته وبگاه آمریکایی «۱۹ فورتی فایو»، جی-۲۰ نتیجه‌ای از «سوخو-۲۷»، «سوخو-۳۰» و در نهایت جنگنده‌های «اف-۳۵» و«اف-۲۲» آمریکاست. جی-۲۰ پیشرفته‌ترین جنگنده چین است. این جنگنده پس از اف-۲۲ و اف-۳۵ سومین جنگنده جهان با ویژگی‌های رادارگریز است.چین در طول این سال‌ها بیش از ۴.۴ میلیارد دلار برای توسعه این هواپیما هزینه کرده و قیمت هر جنگنده حدود ۱۲۰ میلیون دلار است. جی-۲۰، اولین حضور خود را در سال ۲۰۱۶ در یک نمایشگاه هوایی چین انجام داد و در سال ۲۰۱۷ به نیروی هوایی ارتش چین معرفی شد.ارتش چین ممکن است تا ۱۵۰ فروند جنگنده جی-۲۰ در حال حاضر در خدمت داشته باشد. چینی‌ها هر ماه یک فروند جی-۲۰ می‌سازند. این جنگنده در حال گشتزنی منظم بر فراز تنگه تایوان و دریای شرق و جنوب چین است. جی-۲۰ اغلب به منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان پرواز می‌کند و برای دفاع هوایی و هواپیماهای جنگنده تایوانی یک دردسر است. با این حال، تایوان نسل چهارم بهبود یافته جنگنده« اف-۱۶ وایپر» را برای مقابله با جی-۲۰ دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره