نماد آخرین خبر

اردوغان: ترکیه با طرح‌های همکاری بین اسرائیل و ناتو موافقت نخواهد کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اردوغان: ترکیه با طرح‌های همکاری بین اسرائیل و ناتو موافقت نخواهد کرد
ایرنا/

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان در نشست کابینه دولت ترکیه، افزود: تسلیحاتی که متحدان ما از ارائه آنها به ما امتناع می ورزند در پناهگاه‌های سازمان تروریستی جدایی طلب پ.ک.ک یافت می‌شود.

وی گفت: این در حالی است که هزاران کامیون مملو از سلاح و مهمات نیز به بهانه مبارزه با داعش به شاخه سوریه پ.ک.ک ارسال می‌شود.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه متوقف کردن رژیم صهیونیستی نه تنها برای منطقه بلکه برای صلح و امنیت همه بشریت ضروری است، افزود: ترکیه تمام توان خود را بسیج کرده است تا کابینه (رژیم) اسرائیل را مجبور به پذیرش آتش بس کند.

اردوغان در این زمینه به توقف معاملات تجاری بین دو طرف و تصمیم آنکارا برای مداخله در پرونده نسل کشی (رژیم) اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری اشاره کرد و گفت: تا زمانیکه صلح پایدار در فلسطین به دست نیاید، ترکیه با طرح‌های همکاری بین (رژیم) اسرائیل و ناتو موافقت نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: تا زمانیکه سیاست قتل عام، اشغالگری و نسل کشی اسرائیل در غزه و بقیه سرزمین‌های فلسطینی ادامه داشته باشد ما موضع خود را در قبال (رژیم) اسرائیل تغییر نخواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه، تصریح کرد: ما همچنان در کنار فلسطین ایستاده‌ایم حتی اگر ستمگرانی که از خون، اشک و اشغال تغذیه می‌کنند آن را برنتابند.

اردوغان در ادامه بار دیگر بر آمادگی ترکیه برای ایفای هر نقشی از جمله نقش کشور ضامن برای برقراری صلح در منطقه تاکید کرد.

وی پیش تر تاکید کرده بود، در صورتی که جنگ و حملات رژیم صهیونیستی به غزه متوقف نشود، هیچ کشوری از جمله ترکیه روی امنیت نخواهد دید.

اردوغان با بیان اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچون یک دیوانه و نه یک فرد مسئولیت‌پذیر رفتار می‌کند، گفت: افزایش حملات (رژیم) اسرائیل و زبان تهدید علیه لبنان، ما را به شدت درباره آینده منطقه نگران می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر