نماد آخرین خبر

بایدن: بیکاری سیاه‌پوستان در دوران من به پائین‌ترین حد خود رسید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بایدن: بیکاری سیاه‌پوستان در دوران من به پائین‌ترین حد خود رسید
ایرنا/

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از رویترز، رئیس جمهور آمریکا که با حضور در این گردهمایی بزرگ رأی‌دهندگان سیاه پوست آمریکایی با شعار «چهار سال دیگر» مورد استقبال قرار گرفت، گفت: من به دلیل اینکه رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان سوء قصد صدمه جدی ندید خوشحال هستم اما اجازه دهید دوباره موضوع مهمی را تکرار کنم که ترامپ در مورد آن دروغ می‌گوید و آن این است که بیکاری سیاه‌پوستان در دولت بایدن - هریس (کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا) به پائین‌ترین حد خود رسید.

بایدن در حالی که به رأی دهندگان سیاه‌پوست قول داد که او برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در ۵ نوامبر (۱۵ آبان) کاملاً آماده است، افزود: ترامپ همچنین مدعی بود که باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا، شهروند ایالات متحده نیست.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه، از ترامپ در زمینه‌های مختلف از جمله مدیریت او در حوزه اقتصاد در طول همه‌گیری ویروس کرونا انتقاد کرد و گفت: سیاست‌های اقتصادی ترامپ، رکود اقتصادی را برای آمریکا به ارمغان خواهد آورد.

به نوشته رویترز، انجمن ملی برای پیشرفت رنگین پوستان قدیمی‌ترین و بزرگترین سازمان حقوق مدنی ایالات متحده، نماینده یک حوزه انتخابی کلیدی برای حزب دموکرات است.

در حالی که تعداد بسیار زیادی از رای دهندگان سیاهپوست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ به بایدن رأی دادند اما بر اساس نتایج نظرسنجی‌های اخیر حمایت از بایدن در انتخابات پیش رو در میان اعضای انجمن ملی برای پیشرفت رنگین پوستان کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا ، آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

۲ نامزد اصلی انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه هستند؛ بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه هانتر بایدن پسرش در میان رای دهندگان در حال از دست دادن محبوبیت خود است و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران قبلی ریاست جمهوری‌ خود دست‌ و پنجه نرم می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر