نماد آخرین خبر

رئیس شورای اروپا: مجارستان نباید از طرف اتحادیه اروپا درباره جنگ اوکراین مذاکره کند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رئیس شورای اروپا: مجارستان نباید از طرف اتحادیه اروپا درباره جنگ اوکراین مذاکره کند
ایرنا/

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از اوکراین اینفو، رئیس شورای اروپا در پاسخ به نامه‌ای که نخست‌وزیر مجارستان پیش‌ تر به سران اتحادیه اروپا ارسال کرده و طی آن خواستار مذاکره با چین برای برگزاری نشست صلح در اوکراین شده بود، خطاب به اوربان نوشت: ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا هیچ نقشی در نمایندگی این اتحادیه در صحنه بین‌المللی ندارد و مجارستان به عنوان رئیس دوره‌ای این شورا هیچ ماموریتی از سوی آن برای ایفای نقش نمایندگی اتحادیه اروپا در برقراری صلح در اوکراین دریافت نکرده است.

میشل همچنین سخن اوربان مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا سیاست حمایت از جنگ را در رابطه با اوکراین دنبال می‌کند، رد و تاکید کرد: کاملاً برعکس است، روسیه متجاوز و اوکراین قربانی و مجاز به استفاده از حق قانونی خود برای دفاع از سرزمین‌ خودش است.

رئیس شورای اروپا در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ بحثی در مورد اوکراین بدون حضور این کشور نمی‌تواند انجام شود، خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا پیوسته به دنبال ایجاد حمایت بین‌المللی گسترده برای طراحی و اجرای یک طرح صلح جامع، عادلانه و پایدار در اوکراین بوده و در این زمینه از هیچ تلاشی برای ارتباط با همه کشورها از جمله چین دریغ نکرده است.

به گزارش ایرنا ، یکی از مقام‌های دولت مجارستان پیش تر در مصاحبه با روزنامه هوادار دولت «ماگیار نمزت»(Magyar Nemzet)، گفت: ویکتور اوربان نخست وزیر، پیشنهاد بوداپست در مورد چگونگی دستیابی به صلح بین روسیه و اوکراین را در نامه‌ای به رهبران اروپایی ارائه کرده است.

بلاژ اوربان مدیر سیاسی نخست وزیر مجارستان در همین ارتباط، افزود: طرح مجارستان بر اساس ارزیابی واقع‌بینانه اوضاع، اهداف و جدول زمانی تهیه شده است.

بلاژ اوربان در ادامه ضمن تاکید بر آنکه ۶ ماه ریاست دوره‌ای مجارستان باید صرف «زمینه‌سازی برای صلح» شود، بدون نام بردن از کشور خاصی گفت: می‌ارزد تا برای دستیابی به صلح با برخی دیگر از نقش‌آفرینان عرصه بین‌المللی تعامل کرد.

وی بدون افشای جزئیات پیشنهاد صلح کشورش، افزود: طرح (ویکتور) اوربان اکنون روی میز تمامی نخست وزیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر