نماد آخرین خبر

معاون ترامپ: پوتین غرب را تهدید نمی‌کند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
معاون ترامپ: پوتین غرب را تهدید نمی‌کند

باشگاه خبرنگاران/ حمایت‌های معاون ترامپ از روسیه و تمایل به پایان دادن به جنگ اوکراین موجب نگرانی مقامات اروپایی و غربی شده است.
 
رویترز در مطلبی نوشت: جی دی ونس، معاون دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا همواره در اظهاراتش موضع حمایتی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اتخاذ کرده است.

اروپایی‌ها نگران هستند که دونالد ترامپ با انتخاب جی دی ونس به عنوان معاون رئیس جمهور ایالات متحده به موضع رادیکال اروپا در قبال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پایبند نباشد.

این نشریه خاطرنشان کرد: در کنفرانس مونیخ، ونس گفت که پوتین یک تهدید وجودی برای اروپا و غرب نیست.

ونس همچنین تاکید کرد که اروپا و ایالات متحده نمی‌توانند مهمات لازم برای شکست روسیه را در اختیار اوکراین قرار دهند. در پایان مقاله آمده است که همه اینها نگرانی‌های جدی در اروپا ایجاد می‌کند.

نیلز اشمید، نماینده حزب سوسیال دموکرات اولاف شولتس، در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: «او حتی نسبت به ترامپ موضع تندتری در مورد اوکراین اتخاذ می‌کند و می‌خواهد حمایت نظامی از اوکراین را متوقف کند.

روز سه‌شنبه، کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه، دونالد ترامپ را نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد. او نیز از سناتور ونس از اوهایو دعوت کرده است تا در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر، سمت معاون رئیس‌جمهور را بر عهده بگیرد. کمی بعد، کنگره حزب جمهوری خواه ونس را برای این پست نامزد کرد.

ترامپ بار‌ها گفته است که در صورت انتخاب مجدد، می‌تواند مناقشه روسیه و اوکراین را تنها در ۲۴ ساعت حل کند. پیش از این، رویترز گزارش داده بود که کیت کلوگ و فرد فلیتز مشاوران ترامپ طرحی را برای تکمیل عملیات نظامی در اوکراین به او ارائه کردند که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، اجرایی خواهد شد. آنها همچنین اشاره کردند که در صورت امتناع روسیه از مذاکره، ایالات متحده باید کمک به اوکراین را افزایش دهد. به گفته مشاوران، فدراسیون روسیه «می تواند متقاعد شود تا پای میز مذاکره بنشیند و قول دهد پیوستن اوکراین به ناتو را برای مدت طولانی به تعویق بیندازد.» 

با این حال، میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت که کی یف نمی‌تواند با طرح حل و فصل مناقشه روسیه و اوکراین که توسط مشاوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پیشنهاد شده بود، موافقت کند. 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: طرح پیشنهادی مشاوران ترامپ باید وضعیت میدان نبرد را در نظر بگیرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیراً ابتکار صلحی را ارائه کرد که نه غرب و نه اوکراین آن را نپذیرفتند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره