نماد آخرین خبر

معاون گوترش: اکنون هیچ مکان امنی برای فلسطینیان وجود ندارد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 معاون گوترش: اکنون هیچ مکان امنی برای فلسطینیان وجود ندارد

باشگاه خبرنگاران/ نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره شرایط خاورمیانه و جنگ غزه آغاز شد. 

به گزارش الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل به دلیل آنکه در مرخصی است، ارل کورتنی راتری، معاونش در این نشست به سخنرانی پرداخت. وی در این باره گفت: اکنون سیستم حمایت‌های بشردوستانه در غزه در حال فروپاشی است. نظم عمومی به طور کامل از بین رفته است و نگرانی درباره گسترش جنگ به سایر مناطق وجود دارد. 

وی با اشاره به توحش رژیم صهیونیستی در غزه، افزود: هیچ چیز نمی‌تواند سیاست تنبیه جمعی اسرائیل علیه فلسطینیان را توجیه کند. اکنون رفح نابود شده و گذرگاه این منطقه همچنان بسته است. ما شاهد آواره شدن ۲ میلیون فلسطینی در داخل غزه هستیم که تقریبا معادل تمامی جمعیت این باریکه می‌شود. بسیاری از آنها چند بار است که آواره شده اند. 

این مقام ارشد سازمان ملل در نشست شورای امنیت خاطرنشان کرد: اکنون هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد. با این حال، سازمان ملل همچنان متعهد به ارسال کمک‌های امدادی و بشردوستانه به غزه است، اما ما در این مسیر با چالش‌های جدی روبه رو هستیم. 

ارل کورتنی راتری افزود: همچنان شاهد حملات مداوم به نیرو‌های امدادی و پناهگاه‌ها هستیم. تاسیسات بهداشتی و اماکن درمانی همچنان آماج حملات اسرائیل است. ما خواهان دسترسی به تمامی مناطق غزه بدون محدودیت هستیم. این کار به منظور توزیع اقلام بشردوستانه در میان فلسطینیان ضروری است. 

این مقام سازمان ملل بار دیگر خواستار استقرار آتش بس در غزه، ورود گسترده کمک‌های بشردوستانه به این باریکه و تبادل اسرا میان طرفین منازعه شد. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره