نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

رئیس موساد هم لب به انتقاد از نتانیاهو گشود

منبع
فارس
بروزرسانی
رئیس موساد هم لب به انتقاد از نتانیاهو گشود

فارس/ رئیس موساد بعد از مانع‌تراشی‌های اخیر نخست‌وزیر این رژیم در مسیر مذاکرات آتش‌بس غزه مانند وزیر جنگ این رژیم لب به انتقاد از نتانیاهو گشود.
 
روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت»، شامگاه امروز (چهارشنبه)، به نقل از «دیوید بارنیاع» رئیس دستگاه جاسوسی اسرائیل (موساد) نوشت که او از شروط جدید «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل برای توافق با گروه‌های فلسطینی و برقراری آتش‌بس انتقاد کرده است.

نتانیاهو به‌تازگی شروط جدیدی برای امضای توافق با گروه‌های فلسطینی مطرح کرده است که حتی مقامات اسرائیلی نیز اکنون به آن معترض هستند.

نتانیاهو در شروط جدید خود خواستار تسلط ارتش این رژیم بر محور «فیلادلفیا» در جنوب غزه و گذرگاه «نتساریم» در مرکز این منطقه و جلوگیری از جابه‌جایی نیروهای مقاومت از جنوب غزه به شمال شده است.

دیوید بارنیاع با انتقاد از این شروط گفت اسرای زن اسرائیلی در غزه زمانی ندارند تا تا زمان ایجاد سازوکارهای جدید در غزه منتظر بمانند.

رئیس موساد که به عنوان رئیس هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو بارها برای شرکت در مذاکرات آتش‌بس به قطر و مصر سفر کرده است، در ادامه اشاره کرد که ایجاد سازوکار نظارتی برای افرادی که به شمال غزه بازخواهند گشت، چند هفته طول خواهد کشید.

دیوید بارنیاع همچنین گفت که پافشاری نتانیاهو بر شروط جدید در مذاکره با حماس ممکن است منجر به ناکامی توافق شود.
دیوید بارنیاع اولین مقام اسرائیلی نیست که از شروط جدید نتانیاهو در مذاکرات انتقاد کرده است.

یدیعوت آحارانوت بعدازظهر امروز فاش کرد که «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل اخیرا در جلسه‌ای پشت درهای بسته با انتقاد از شروط نتانیاهو، طرح‌های جدید او را مانعی بر سر مذاکرات آتش‌بس دانسته است.گالانت در این جلسه گفت: «شروط دستیابی به توافق با حماس مهیا شده است؛ اما نتانیاهو کار را دشوارتر می‌کند.»

«یائیر لاپید» رهبر احزاب اپوزیسیون در فلسطین اشغالی نیز بعدازظهر امروز به‌شدت نتانیاهو را به باد انتقاد گرفت و به او گفت که با استعفایش بسیاری از شهر‌ک‌نشینان را خوشحال خواهد کرد.علی‌رغم گذشت چند ماه از زمان آغاز مذاکرات آتش‌بس غزه با میانجیگری قطر، مصر و آمریکا، همچنان ارتش اسرائیل به حملات خود در نوار غزه ادامه می‌دهد.

حملات ارتش اسرائیل در حالی به غزه ادامه دارد که اسرای اسرائیلی نیز در این منطقه حضور دارند و احتمال کشته‌شدنشان در حملات وجود دارد.جنگ در فلسطین اشغالی بیش از 9 ماه است که آغاز شده و همچنان در جریان است.

ارتش اسرائیل تاکنون نزدیک به 39 هزار فلسطینی را که بیشترشان زن و کودک بوده‌اند، به شهادت رسانده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره