نماد آخرین خبر

دوسوم رای‌دهندگان دموکرات خواستار کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دوسوم رای‌دهندگان دموکرات خواستار کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند
ایرنا/

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، نتایج نظرسنجی مشترک این خبرگزاری و مرکز تحقیقات امور عمومی NORC که چهارشنبه منتشر شد، حاکی است که تنها سه نفر از هر ۱۰ دموکرات به توان ذهنی بایدن برای اجرای موثر مسئولیت‌های ریاست جمهوری اعتماد زیاد با بسیار زیاد دارند.

نظرسنجی AP-NORC که ماه فوریه انجام شد، نشان می‌داد که حدود ۴۰ درصد از دموکرات‌ها چنین دیدگاهی درباره بایدن داشتند.

یافته‌های نظرسنجی حاکی است که دموکرات‌های سیاهپوست جزو قوی‌ترین حامیان بایدن هستند و تقریبا نیمی از آنها می‌گویند که وی باید به مبارزات انتخاباتی خود ادامه دهد. این در حالی است که فقط حدود سه نفر از هر ۱۰ دموکرات لاتین‌تبار چنین دیدگاهی دارد.

به طور کلی، هفت نفر از هر ۱۰ آمریکایی معتقدند که بایدن باید از چرخه انتخابات خارج شود. البته آمریکایی‌ها فقط از بایدن ناراضی نیستند بلکه از رقیب جمهوریخواه وی یعنی دونالد ترامپ نیز ناراضی هستند و از هر ۱۰ آمریکایی حدود ۶ نفر بر این باورند که ترامپ باید از انتخابات ریاست جمهوری کنار برود.

علاوه بر این، ۴۲ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند که فقط ترامپ به احتمال بسیار زیاد توان پیروزی در انتخابات را دارد و تنها ۱۸ درصد درباره بایدن چنین نگرشی دارند. همچنین یک چهارم از رای‌دهندگان بر این باورند که هر ۲ به یک اندازه قابلیت پیروزی را دارند.

این نظرسنجی از ۱۱ تا ۱۵ ژوئیه (۲۱ تا ۲۵ تیر ماه) انجام شد و از یک هزار و ۲۵۳ نفر نظرخواهی شد.

این در حالی است که نگرانی‌ها درباره وضعیت جسمانی و ذهنی بایدن تردیدها را در مورد وی افزایش داده است. همچنین ناظران معتقدند که تیراندازی به ترامپ در حین سخنرانی انتخاباتی وی در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا شانس وی را برای بازگشت به کاخ سفید بالا برده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر