نماد آخرین خبر

آمریکا معافیت تحریمی عراق برای خرید برق از ایران را تمدید کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آمریکا معافیت تحریمی عراق برای خرید برق از ایران را تمدید کرد
ایرنا/

به گزارش ایرنا ، المانیتور نوشت که این معافیت یازدهم ژوئیه (پنجشنبه ۲۱ تیر ماه) تمدید شد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نامش منتشر نشده است، به المانیتور اعلام کرد: وزارت خارجه آمریکا از سال ۲۰۱۸ تاکنون به عراق اجازه داده است، در حالی که ظرفیت داخلی تولید برق خود را توسعه می‌دهد، از ایران برق خریداری کند. این معافیت ادامه رویکردی است که دولت‌های پیشین آمریکا اتخاذ کرده بودند.

وی افزود: بر اساس شرایط معافیت عراق برای خرید برق، وجوه ایران برای این کشور آزاد نمی‌شود. وجوه خرید برق در حساب‌های مسدودشده نگهداری می‌شود و تنها برای تجارت بشردوستانه و تراکنش‌هایی که مشمول تحریم نیستند، قابل استفاده خواهد بود.

فواد حسین وزیر خارجه عراق هفته گذشته به واشنگتن سفر کرد و در دیدار با مقام‌های آمریکایی مساله اموال بلوکه شده ایران در عراق را بررسی و بر لزوم ایجاد راه حل سریع و عادلانه برای آن تاکید کرد.

آمریکا از سال ۲۰۱۸ تا معافیت تحریمی عراق برای خرید برق از این را تمدید کرده است تا این کشور بتواند نیازهای خود به انرژی را تامین کند. آخرین بار این معافیت ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تمدید شده بود.

این معافیت‌ها در حالی تمدید شده است که با توجه به گرمای شدید تابستانی در عراق و افزایش دمای هوا که در برخی مناطق از ۵۰ درجه سلسیوس نیز عبور کرده است، نیاز به استفاده از وسایل سرمایشی باعث شده است که تقاضای برق روند افزایشی داشته باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر