نماد آخرین خبر

حماس حمله هوایی اسرائیل به آوارگان فلسطینی در مدرسه القاهره غزه را محکوم کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حماس حمله هوایی اسرائیل به آوارگان فلسطینی در مدرسه القاهره غزه را محکوم کرد

ایرنا/ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حمله رژیم اسرائیل به مدرسه القاهره در اردوگاه الرمال در غرب شهر غزه را که به پناهگاه آوارگان مناطق مختلف این باریکه تبدیل شده است، به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل در ادامه تنش آفرینی‌های خطرناک خود به نقض آشکار و فزاینده قوانین بین المللی در مقابل دیدگاه جهانیان ادامه می‌دهد که آخرین مورد آن حمله وحشیانه به غیر نظامیان بی دفاع در مدارس و پناهگاه‌های آوارگان است.

جنبش حماس خاطرنشان کرد: در حمله امروز هواپیماهای اشغالگران به پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی در مقابل مدرسه القاهره در محله الرمال در غرب شهر غزه، ۱۱ تن از جمله چند کودک فلسطینی شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

حماس همچنین اعلام کرد: جامعه جهانی و سازمان ملل و نهادهای آن باید از چارچوب سکوت مرگبارشان خارج شده و برای متوقف کردن جنایات رژیم فاشیست و خونخوار صهیونیستی، نقض آشکار قوانین و عرف انسانی و بین المللی، پایان دادن به جنگ غیرانسانی علیه غیرنظامیان بی دفاع در نوار غزه و معرفی سران رژیم صهیونیستی به محاکمه به عنوان جنایتکار جنگی به صورت فوری اقدام کنند.

این در حالی است که برنامه محیط زیست سازمان ملل اخیرا اعلام کرده است که جمع آوری حدود ۴۰ میلیون تن آوار ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با یک ناوگان متشکل از بیش از صد کامیون، ۱۵ سال طول می کشد و ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

روزنامه گاردین روز گذشته به نقل از این نهاد زیرمجموعه سازمان ملل نوشت: ۱۳۷ هزار و ۲۹۷ باب ساختمان در نوار غزه آسیب دیده است که بیش از نیمی از کل ساختمان های این منطقه را شامل می شود. از میان این ساختمان ها، اندکی بیش از یک چهارم ویران، حدود یک دهم به شدت و یک سوم تا حدی آسیب دیده اند.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۹ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره