نماد آخرین خبر

آمریکا:حملات داعش در عراق و سوریه افزایش می یابد/ انجام ۱۲۱ حمله تروریستی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آمریکا:حملات داعش در عراق و سوریه افزایش می یابد/ انجام  ۱۲۱ حمله تروریستی
ایرنا/

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "آسوشیتد پرس", سنتکام افزود که گروه تروریستی داعش در تلاش برای «بازسازی» خود است و تعداد حملات این گروه در سوریه و عراق در مسیر دو برابر شدن در سال جاری نسبت به سال قبل است.

در این بیانیه آمده است که داعش مسئولیت ۱۵۳ حمله را در شش ماهه اول سال ۲۰۲۴ در دو کشور فوق بر عهده گرفته است.

به گفته یک مقام نظامی آمریکا، این گروه مسئول ۱۲۱ حمله در سوریه و عراق در سال ۲۰۲۳ بود.

سنتکام ادامه داد: افزایش حملات نشان می‌دهد که (داعش) پس از چندین سال کاهش قدرت و توانمندی، تلاش می‌کند خود را بازسازی کند.

مقامات عراقی اعلام کرده اند که می توانند تهدید داعش را با استفاده از نیروهای خود تحت کنترل حفظ کنند و درحال مذاکره با آمریکا برای خارج شدن نیروهای این کشور از خاک عراق هستند.

به گزارش ایرنا ، پیشتر نیز در رابطه با حضور نظامیان آمریکایی در عراق «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در گفت وگو با روزنامه «نشنال» تاکید کرده بود که گروه تروریستی داعش امروز دیگر تهدیدی برای این کشور نیست و به ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا که برای مقابله با آن تشکیل شده است، نیازی وجود ندارد.

نیروهای اشغالگر آمریکایی همراه با سایر نظامیان خارجی در قالب به اصطلاح ائتلاف بین المللی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، دو روز بعد از اقدام تروریستی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی الحشد الشعبی در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیروهای نظامی خارجی رای داد.

به دنبال جنایت‌های نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه‌های الحشد الشعبی و شهادت سرداران سلیمانی و المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان‌های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar