نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

هشدار لاوروف نسبت به تلاش صهیونیست‌ها برای راه‌اندازی جنگ تمام عیار در منطقه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار لاوروف نسبت به تلاش صهیونیست‌ها برای راه‌اندازی جنگ تمام عیار در منطقه

ایسنا/ وزیر امور خارجه روسیه گفت: برخی در اسرائیل با جاه‌طلبی‌های شخصی خطرناک خود به دنبال ایجاد جنگی تمام عیار در منطقه هستند تا ایران را برای آن مقصر بدانند و پای آمریکا را هم به جنگ بکشانند. 

 سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد در یک کنفرانس خبری در نیویورک هشدار داد: جاه‌طلبی‌های شخصی برخی از محافل در اسرائیل می‌تواند جرقه جنگی بزرگ در منطقه را ایجاد کند.

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال تشدید درگیری‌ها در مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی فلسطین اظهار داشت: نه حزب‌الله، نه دولت لبنان و نه ایران خواهان یک جنگ تمام عیار نیستند. اما این گمان وجود دارد که برخی از محافل در اسرائیل دقیقاً تلاش می‌کنند تا این کار را انجام دهند - به این امید که جنگی گسترده راه بیندازند و ایالات متحده را به آن بکشانند.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف افزود: من متقاعد شده‌ام که این‌ها، خطرناک‌ترین نقشه‌هایی هستند که جاه‌طلبی‌های شخصی را بالاتر از منافع مردم خود و منطقه قرار می‌دهند.

دیپلمات ارشد روس خاطرنشان کرد: عوامل زیادی در منطقه وجود دارد که برخی از سیاستمداران به وضوح می‌خواهند از آنها برای ایجاد یک جنگ بزرگ استفاده کنند، از جمله برای اینکه بتوانند ایران را مقصر بدانند و از جدیدترین سلاح‌ها علیه آن استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه «این یک سیاست کوته‌بینانه و نا امیدکننده است» بیان کرد: ما فعالانه با آن مخالفیم. نمی‌توان این را مجاز دانست و من واقعاً امیدوارم که ما موفق شویم.

وزیر امورخارجه روسیه در ادامه تصریح کرد: روسیه در این زمینه متحدانی دارد. اول از همه کشورهای عربی، جهان اسلام، اتحادیه کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی.

به گزارش تاس، در اواسط ژوئن، ارتش رژیم صهیونیستی طرح عملیاتی برای حمله به لبنان را تصویب کرد. مقامات اسرائیلی به دنبال عملیات علیه حماس در نوار غزه، به نیروهای حزب‌الله که در دفاع از مقاومت فلسطین برآمده‌اند، در خاک لبنان حمله می‌کنند. از اکتبر ۲۰۲۳، شدت حملات ارتش اسرائیل به مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان تشدید شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar