نماد آخرین خبر

ترامپ پس از گفت‌وگوی تلفنی با زلنسکی: به جنگ در اوکراین پایان می‌دهم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ترامپ پس از گفت‌وگوی تلفنی با زلنسکی: به جنگ در اوکراین پایان می‌دهم
ایرنا/

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترامپ بامداد شنبه در پیامی در شبکه اجتماعی خودش «تروث سوشال» از تماس تلفنی زلنسکی با او تشکر کرد و نوشت: به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا صلح را در دنیا برقرار می‌کنم و به جنگی که به بهای جان‌های بسیاری تمام شده و خانواده‌های بیگناه بیشماری را از بین برده است، پایان خواهم داد.

وی که این تماس تلفنی را «بسیار خوب» توصیف کرد، افزود: دو طرف می‌توانند جمع شده و در مورد توافقی مذاکره کنند که به خشونت پایان داده و راه را برای رسیدن به شکوفایی همواره می‌کند.

ترامپ همچنین اظهار کرد که زلنسکی در این تماس تلفنی انتخاب وی به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفته و تیراندازی روز شنبه به وی در یک اجتماعی انتخاباتی را محکوم کرد.

ترامپ گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات ۵ نوامبر، حتی قبل از اینکه در ژانویه رسما قدرت را به دست بگیرد، به جنگ در اوکراین پایان خواهد داد. البته او تاکنون جزئیات قابل توجه یا پیشنهادهای ملموسی ارائه نکرده است.

وی سال گذشته در گفت‌وگو با رویترز اظهار کرد که اوکراین شاید مجبور باشد که برای رسیدن به توافق صلح بخشی از خاک خود را واگذار کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar
پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر