نماد آخرین خبر

روسیه در خارج کردن طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه بر منافع خود تمرکز می‌کند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
روسیه در خارج کردن طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه بر منافع خود تمرکز می‌کند
ایرنا/

به گزارش ایرنا ، ژیرنوف شنبه به تاس گفت: جنبش طالبان در فهرست تروریستی همه کشورهای منطقه قرار ندارد. هر کشوری بر اساس انگیزه‌ها و روابط خاص خود با افغانستان عمل می‌کند.

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اخیرا گفته بود: مسکو در حال بررسی لغو تحریم‌های خود علیه حکومت سرپرست طالبان در افغانستان است.

نبنزیا افزود: در مورد این‌که ما در مورد حذف طالبان از فهرست تحریم‌های روسیه در کجا قرار داریم، نمی‌توانم پاسخ قطعی به شما بدهم.

وی همچنین تاکید کرد: بدون گفت‌وگو با طالبان صلح پایدار در افغانستان ممکن نیست.

پیش از این ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان گفته بود که پیشنهاد حذف طالبان از فهرست «گروه‌های ممنوعه» مسکو به ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور ارائه شده است.

پوتین ماه گذشته در نشستی در تاشکند پایتخت ازبکستان، ایجاد روابط با حکومت سرپرست طالبان را ضروری خوانده بود.

«رزا اتونبایوا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان یک ماه پیش خارج کردن طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را «یک مساله حیاتی» خواند و گفت: تا جایی که من می‌دانم پوتین به زودی حکمی امضا می‌کند و طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج خواهد شد.فعالیت گروه طالبان در سال‌های ۱۹۸۶-۱۹۸۷ آغاز شد و در بسیاری از کشورهای جهان به‌عنوان یک سازمان تروریستی ممنوعه شناخته شده است.

این گروه از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ بر افغانستان حکومت کردند و در سال ۲۰۲۱ پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور به قدرت بازگشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar