نماد آخرین خبر

یمنی‌ها بندر ایلات اشغالی را به تعطیلی کشاندند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
یمنی‌ها بندر ایلات اشغالی را به تعطیلی کشاندند

تسنیم/ مدیر اجرایی بندر ایلات اشغالی با اشاره به اخراج تعداد زیادی از کارکنان این بندر در پی خسارت‌های هنگفت ناشی از عملیات‌های یمن اعلام کرد که فعالیت‌های این بندر به طور کامل متوقف شده است.

در حالی که همزمان با تشدید عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در حمایت از مردم و مقاومت غزه، بندر ایلات اشغالی به عنوان راهبردی‌ترین بندر فلسطین اشغالی که اقتصاد رژیم صهیونیستی تا حد بسیار زیادی به آن وابسته است، خسارت‌های هنگفتی را متحمل شده، امروز روزنامه عبری معاریو به نقل از مدیر اجرایی بندر ایلات اشغالی اعلام کرد: به دلیل بحران مستمر موجود در دریای سرخ تعداد زیادی از کارگران این بندر اخراج شدند.

این مسئول ارشد بندر ایلات اشغالی تاکید کرد: با توجه به اینکه کشتی‌ها از هیچ طرفی نمی‌توانند خودشان را به بندر ایلات برسانند، فعالیت‌ها در این بندر به طور کامل متوقف شده است.

وی افزود: فعالیت‌های بندر ایلات متوقف شده و اگر اسرائیل با کشورهای همپیمان خود، اقدام مناسبی اتخاذ نکند، خسارت‌های ما همچنان ادامه خواهد داشت.

امروز مدیر کل بندر ایلات هم اعلام کرد که خسارت ناشی از اختلال در عملکرد این بندر در پی حملات نیروهای مسلح یمن، به حدود 50 میلیون شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) رسیده است.

در نتیجه هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی و همچنین کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند توسط نیروهای مسلح یمن، دریای سرخ کاملا به روی صهیونیست‌ها بسته شده است. همچنین از زمان آغاز جنگ غزه و معادله‌ای که یمن برای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین ترسیم کرده، ترافیک کشتیرانی در بندر ایلات اشغالی 85 درصد کاهش یافته است که یک خسارت هنگفت برای اسرائیل به همراه دارد.

این درحالی است که بعد از حمله وحشیانه عصر روز گذشته صهیونیست‌ها به الحدیده یمن، صبح امروز سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن در یک عملیات منحصر به فرد با چند موشک اهداف مهمی را در ام الرشراش (ایلات) هدف قرار دادند و موشک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کردند.

وی افزود: همچنین عملیات دیگری با مشارکت نیروی دریایی، نیروی هوایی و موشکی یمن انجام شد و کشتی آمریکایی «بومبا» را در دریای سرخ هدف قرار داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره