نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

آسوشیتدپرس: جایگاه کامالا هریس به‌عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها تثبیت شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آسوشیتدپرس: جایگاه کامالا هریس به‌عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها تثبیت شد

ایسنا/ «کامالا هریس» تنها در ۲۴ ساعت پس از کناره‌گیری «جو بایدن»، ۸۱ میلیون دلار توسط حامیان مالی دموکرات‌ها دریافت کرد و هم‌چنین منابعی گزارش دادند که او حمایت اکثریت نماینده‌های این حزب را به دست آورده و احتمالا با این تفاسیر در ماه آینده میلادی نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۴ خواهد شد.

«جو بایدن» یکشنبه شب از نامزدی حزب دموکرات‌ها کناره‌گیری کرد و این اقدام او پس از فشارهای فزاینده از جانب هم‌حزبی‌هایش در واکنش به عملکرد ضعیف در اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۴ صورت گرفت اما بایدن وعده داده که تا پایان دوره ریاستش تا تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ به عنوان رئیس‌جمهور باقی مانده و به کارش ادامه دهد.

نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس از نمایندگان دموکرات‌ها نشان می‌دهد که هریس حمایت ۲۵۳۸ نماینده را حتی فراتر از ۱۹۷۶ تاییدیه که برای نامزدی نیاز است، دریافت کرده و رئیس کمیته ملی حزب دموکرات گفته که این حزب تا تاریخ ۷ اوت (۱۷ مرداد) نامزد ریاست‌جمهوری را معرفی خواهد کرد.

نمایندگان دموکرات می‌توانند نظر خود را تا پیش از این تاریخ تغییر دهند اما نامزد دیگری در نظرسنجی آسوشیتدپرس رای مدنظر را دریافت نکرده و ۵۷ نماینده هم در عین حال گفته‌اند که هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اند.

او روز دوشنبه در اولین کارزار و سخنرانی انتخاباتی خود وعده داد که «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواهان را شکست می‌دهد.

این درحالیست که این رئیس‌جمهور سابق در واکنش به کناره‌گیری بایدن و جایگزینی هریس مدعی شد که شکست هریس «آسان‌تر» خواهد بود.

«کوین مونوز» سخنگوی ستاد انتخاباتی هریس گفت: «حمایت تاریخی از معاون رئیس‌جمهور در کارزار انتخاباتی دقیقا بیانگر این است که او با انگیزه و انرژی که دارد قادر به پیروزی انتخابات است.»

گزارش شده است که هریس تنها پس از ۲۴ ساعت از کناره‌گیری جو بایدن، ۸۱ میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده و ۶۰ درصد آنها برای اولین بار در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ کمک کرده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره