نماد آخرین خبر

ادعای نتانیاهو خطاب به خانواده‌های اسرای صهیونیستی؛ از پیروزی بر حماس کوتاه نمی‌آیم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ادعای نتانیاهو خطاب به خانواده‌های اسرای صهیونیستی؛ از پیروزی بر حماس کوتاه نمی‌آیم

ایسنا/ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با نمایندگان خانواده‌های اسرای صهیونیستی با نادیده گرفتن درخواست این خانواده‌ها برای آزادی فرزندان خود بار دیگر بر شعار خود درباره «پیروزی» بر حماس تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه اعلام کرد او در ابتدای سفرش به واشنگتن با نمایندگان خانواده‌های اسرای غزه دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا با جنبش حماس مدعی شد رژیم صهیونیستی به حماس به شدت فشار می‌آورد و به همین دلیل شرایط برای آزادی اسرای صهیونیستی در حال آماده شدن است.

نتانیاهو که روز چهارشنبه در کنگره آمریکا سخنرانی خواهد کرد، گفت: به هیچ وجه از «پیروزی بر حماس» کوتاه نخواهد آمد.

وی مدعی شد: «تصمیماتی که ما می‌گیریم، تصمیماتی سرنوشت ساز برای آینده اسرائیل و بنگاه صهیونیستی است. متأسفانه [آزادی اسرا] به یکباره انجام نخواهد شد. مراحلی وجود خواهد داشت. با این حال، من معتقدم که می‌توانیم معامله را پیش ببریم و اهرمی را داشته باشیم تا اسرا را آزاد کنیم».

اما نمایندگان خانواده‌های اسرای صهیونیستی در این دیدار بر توافق تبادل اسرا تاکید کردند و ناکامی در این موضوع را شکست سنگینی برای رژیم صهیونیستی دانستند.

همچنین تعدادی از این خانواده‌ها از دیدار با نتانیاهو خودداری کردند و گفتند نمی‌خواهند دستاویزی برای اهداف سیاسی و شخصی نتانیاهو باشند.

نتانیاهو پیشتر در جلسه کابینه اعلام کرده بود: «دلیلی وجود ندارد که انقدر نگران باشید. درست است که اسرای ما در بند حماس در حال رنج کشیدن هستند، اما آنها در حال جان سپردن نیستند!».

در عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳، حماس و جهاد اسلامی در حمله به مواضع دشمن صهیونیستی علاوه بر وارد کردن ضربات دردناک، بیش از ۲۵۰ صهیونیست را اسیر کردند. گرچه در ماه‌های نخست جنگ با میانجیگری قطر و مصر بخشی از این اسرا مبادله شدند، اما اکنون بیش از ۱۰۰ اسیر صهیونیست برای ۹ ماه است که در بند حماس بوده و بسیاری از آنها طی این مدت در حملات تل آویو جان خود را از دست داده اند. اکنون شکاف عمیقی پیرامون موضوع اسرا در سرزمین‌های اشغالی به وجود آمده است.

ارتش رژیم صهیونیستی آمار دقیقی از شمار اسرای صهیونیست باقی مانده در بند حماس ندارد. با این حال، برآورد می‌شود اکنون دستکم ۱۲۰ اسیر در بند حماس هستند که از این میان، دستکم ۴۲ تن جان خود را بر اثر حملات اسرائیل از دست داده اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره