نماد آخرین خبر

روسیه: واکنش مسکو به بلوکه‌کردن دارایی‌های خارجی سخت خواهد بود

منبع
مهر
بروزرسانی
روسیه: واکنش مسکو به بلوکه‌کردن دارایی‌های خارجی سخت خواهد بود

مهر/ وزارت خارجه روسیه به کشورهای اروپایی هشدار داد که مسدودکردن دارایی‌های خارجی این کشور با واکنش سخت مسکو روبرو خواهد شد.

به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه روسیه امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای به اروپا هشدار داد که مسدودکردن دارایی‌های خارجی روسیه با واکنشن سخت مسکو روبرو خواهد شد.

اخیراً «وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک از تلاش اروپا برای بهره گیری از دارایی های بلوکه شده روسیه خبر داد. وی دراین‌باره گفت که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است. همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش پیشنهاد داد که ۹۰ درصد از سود حاصل از دارایی های خراجی روسیه، به صندوق صلح اروپا واگذار شود تا برای تهیه تسلیحات نظامی برای اوکراین صرف شود و بقیه آن نیز به بودجه اتحادیه اروپا برای حمایت از صنعت دفاعی کی یف منتقل می شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش اعلام کرد که مسکو با ابتکار غیرقانونی آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه مقابله خواهد کرد.

پسکوف افزود که این کار غیرقانونی است و در نتیجه مشمول اقدامات تلافی جویانه و اقدامات قانونی خواهد شد.

پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان نیز اوایل تیر ماه نیز در سخنانی با اقدام کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا در خصوص سوء استفاده از دارائی های روسیه و انتقال آن به اوکراین مخالفت کرد.

وزیر خارجه مجارستان در این ارتباط گفت: تصمیم اتحادیه اروپا برای تخصیص درآمدهای حاصل از دارایی های مسدود شده مسکو به کی یف، بدون توجه به نظر مجارستان، عدول بی شرمانه از خطوط قرمز است. مجارستان از بسته تحریمی در زمینه سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه اتمی پاکش- ۲ مستثنی شد؛ شرکت های اتحادیه اروپا نیازی به مجوز از مقامات ندارند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره