نماد آخرین خبر

واکنش پیونگ‌یانگ به اظهارات ترامپ درباره کیم جونگ اون

منبع
مهر
بروزرسانی
واکنش پیونگ‌یانگ به اظهارات ترامپ درباره کیم جونگ اون

مهر/پیونگ‌یانگ به اظهارات رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا درباره رهبر کره شمالی واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان‌اچ‌کی، پیونگ‌یانگ در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا درباره کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از وی خواست تا مسائل سیاست خارجی را با احساسات شخصی‌اش پیوند ندهد.

ترامپ حد فاصل سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ سه بار با کیم جونگ اون دیدار کرد. رئیس جمهور سابق آمریکا در نطقش پس از پذیرش نامزدی جمهوری‌خواهان در جریان کنگره ملی این حزب که هفته گذشته برگزار شد، گفت که در صورت بازگشت به کاخ سفید، قصد دارد تا با کیم «کنار بیاید» و در ادامه نیز مدعی شد که «کیم هم مایل به دیدار اوست.»

خبرگزاری رسمی کره شمالی در واکنش به این اظهارات، به نقل از پیونگ‌یانگ بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که اظهارات ترامپ موید میل دیرینه‌اش برای روابط احتمالی کره شمالی-آمریکاست.


در ادامه این بیانیه اضافه شده است که سیاست خارجی یک کشور باید کاملا از احساسات شخصی منفک شود حتی اگر ترامپ و کیم بارها نامه‌های شخصی رد و بدل کرده باشند!

به نوشته خبرگزاری کره شمالی، ترامپ هرچند در دوران ریاست جمهوری‌اش در روابط دوجانبه با کیم، تلاش کرد تا روابط شخصی خاصی را با رهبر کره شمالی بازتاب دهد، اما موفق نشد تا تغییر مثبت و چشمگیری را (در روابط دو کشور) ایجاد کند.

ترامپ و کیم در اجلاس پایانی‌شان، از رسیدن به توافق تعدیل تحریم‌ها و ترسیم نقشه راه خلع سلاخ هسته‌ای ناکام ماندند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره