نماد آخرین خبر

بر اساس یک نظرسنجی هریس و ترامپ رقابت نزدیکی دارند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بر اساس یک نظرسنجی هریس و ترامپ رقابت نزدیکی دارند

ایسنا/ نتایج نظرسنجی یک دانشگاه غیر دولتی در آمریکا نشان می‌دهد رقابت تنگاتنگی میان نامزد احتمالی دموکرات‌ها با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا برقرار است.

به گزارش ایسنا، دانشگاه غیر دولتی کوئینی‌پیاک در آمریکا به تازگی یک نظرسنجی درباره انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو در این کشور انجام داده است که بر اساس آن، «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور و نامزد احتمالی حزب دموکرات در روزهای پیش از کناره‌گیری جو بایدن از مبارزات انتخاباتی تنها ۲ امتیاز از دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه خود عقب‌تر بوده است.

تیم مالوی، تحلیلگر نظرسنجی دانشگاه کوئینی‌پیاک گفت: آنچه که نظرسنجی به ما می‌گوید، این است که بازی ادامه دارد. کامالا هریس بسیار خوب ظاهر شده است. تنها ۲ امتیاز اختلاف در رقابت بین او و ترامپ.

او افزود: این ۲ امتیاز هم در حاشیه خطاست. بنابراین، آنها خیلی به هم نزدیک هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان دهنده بالاترین میزان مطلوبیت ترامپ از زمان ورود او به کاخ سفید در سال ۲۰۱۵، با ۴۶ درصد مطلوبیت در برابر ۴۹ درصد عدم مطلوبیت است. هریس با ۳۷ درصد مطلوبیت، ۵۱ درصد عدم مطلوبیت و ۱۱ درصد پاسخ مبنی بر این‌که به اندازه کافی درباره او اطلاعات ندارند، کمی عقب‌تر است.

مالوی گفت: وقتی او (کامالا هریس) به‌عنوان نامزد واقعی تعیین شود، همه اینها احتمالاً به شکل مثبت یا منفی تغییر خواهد کرد.

این نظرسنجی که قبل از اعلام بایدن برای کنار رفتن از انتخابات انجام شد، نشان می‌دهد که ۶۲ درصد از مردم فکر می‌کنند که این تصمیم درستی بوده است.

نظرسنجی کوئینی‌پیاک به‌علاوه نشان می‌دهد که هریس از حمایت ۴۵ درصد دموکرات‌ها که از آنها خواسته شده بود بین ۱۰ فرد جایگزین برای بایدن انتخاب کنند، برخوردار است. جان پاویا، پروفسور دانشکده حقوق کوئینی‌پیاک گفت کامالا هریس همچنین هوشمندانه‌ترین تصمیم برای دموکرات‌ها از نظر مالی خواهد بود.
با این حال، کاندیداتوری قطعی هریس تا زمان برگزاری کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در ماه آینده (میلادی) مشخص نیست. هرچند که نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد او از حمایت نمایندگان لازم برای نامزد شدن برخوردار است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره