نماد آخرین خبر

لهستان: اروپا باید برای استراتژی جدید آمریکا در آسیا آماده شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
لهستان: اروپا باید برای استراتژی جدید آمریکا در آسیا آماده شود

ایرنا/ وزیر امور خارجه لهستان امروز (سه‌شنبه دوم مرداد) بر تقویت همکاری‌های کشورهای اروپایی با آمریکا در حوزه نظامی تاکید کرد و گفت: اروپایی‌ها باید برای استراتژی جدید آمریکا در قاره آسیا آماده شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، رادوسلاو سیکورسکی وزیر امور خارجه لهستان، اعلام کرد کشورهای اروپایی باید بدون توجه به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، برای استراتژی نظامی جدید آمریکا در قاره آسیا آماده شوند.

وی در گفت‌وگو با نشریه پولیتیکو گفت: اروپا چاره دیگری جز آماده شدن برای تغییر مسوولیت دفاعی ندارد. ایالات متحده به عنوان شریک استراتژیک اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند، اما در عین حال کشورهای اروپایی باید مسوولیت بیشتری را برای هزینه‌های دفاعی بر عهده بگیرند.

وزیر امور خارجه لهستان همچنین به نگرانی‌های فزاینده در میان متحدان اروپایی واشنگتن پس از استعفای جو بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری اشاره کرد و افزود: البته ما با هر کسی که در آمریکا به قدرت برسد، کار خواهیم کرد.

دفتر سیکورسکی سندی پنج صفحه ای در مورد وضعیت روابط کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس تهیه کرده و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته تا رفتار خود را با این تغییرات تطبیق دهند.

شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته نشستی در بروکسل برگزار کرد که موضوع اصلی این نشست جنگ روسیه و اوکراین و وضعیت خاورمیانه بود.

به نوشته پولیتیکو تمایل استراتژیک آمریکا به کشورهای آسیایی در حال تبدیل شدن به یک فرآیند عمیق‌تر در سیاست خارجی این کشور است که پیش از این نیز در دوران ریاست جمهوری هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه وجود داشته است.

به گزارش ایرنا، چندی پیش لوید آستین وزیر دفاع آمریکا درحالی که کشورش به تازگی بسته تسلیحاتی چند میلیارد دلاری برای جزیره تایوان تصویب کرده است، مدعی شد که ایالات متحده تنها در صورتی می‌تواند امن باشد که آسیا امنیت داشته باشد.

در همین حال تارنمای خبری هندی «فرست پست» (firstpost) مستقر در بمبئی، نوشت که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود در نشست سالانه امنیتی آسیا عنوان کرد که با وجود افزایش تنش ها در منطقه آسیا-اقیانوسیه، جنگ با چین نه قریب الوقوع و نه اجتناب ناپذیر است.

آستین همچنین بر لزوم از سر گیری گفت‌وگوها با همتای چینی خود به منظور اجتناب از هرگونه اشتباه محاسباتی و سوتفاهم، تاکید ورزید.

ایالات متحده به دنبال تقویت اتحاد و مشارکت در منطقه آسیا و اقیانوس آرام به ویژه با فیلیپین است؛ زیرا سیاست مقابله با قدرت و نفوذ نظامی رو به رشد چین را دنبال می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره