نماد آخرین خبر

هشدار عفو بین‌الملل به آمریکا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار عفو بین‌الملل به آمریکا

ایسنا/  گزارش محرمانه سازمان ملل، حمله رژیم صهیونیستی به غزه تا پایان ژوئن دست کم ۳۶۶ تن از اعضا، کارمندان و خانواده نهادهای وابسته به سازمان ملل در غزه را به شهادت رسانده است. سازمان عفو بین‌الملل نیز هشدار تازه‌ای درباره تبانی آمریکا در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، این گروه حقوق بشری همچنین از آمریکا خواست تا صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

بر اساس گزارش محرمانه سازمان ملل، حمله رژیم صهیونیستی به غزه تا پایان ژوئن دست کم ۳۶۶ تن از اعضا و کارمندان نهادهای وابسته به سازمان ملل در غزه را به شهادت رسانده است.

داده‌های گزارش‌نشده قبلی نشان‌دهنده تلفات فوق‌العاده نه تنها برای کارمندان سازمان ملل، بلکه برای خانواده‌های آنها است

داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط مرکز هماهنگی بحران سازمان ملل همچنین شامل تفکیک آژانس است که نشان می‌دهد پنج نهاد وابسته به برنامه توسعه سازمان ملل، چهار واحد وابسته به یونیسف، سه عضو خانواده برنامه جهانی غذا و دو وابسته سازمان بهداشت جهانی شهید شده‌اند.

براساس این گزارش ۱۵۸ نفر از کارکنان وابسته به آنروا یا آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی شهید شده‌اند. در ماه مه، سازمان ملل گزارش داد که ۱۸۸ کارمند آنروا شهید شده‌اند، اما قبلاً میزان تلفات خانوادگی را فاش نکرده بود. در میان کارکنان، کشتارها به طور مشابه در میان کارمندان آنروا متمرکز است.

براساس گزارش پایگاه خبری میدل ایست مانیتور، سفیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن در میانه افزایش تلفات انسانی در نوار غزه و بی‌خانمانی گسترده در خان یونس صورت گرفته است.

عفو بین‌الملل گفته که به دلیل نبود تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل، از تمامی کشورها خواسته تا فورا تحریم‌های جامع تسلیحاتی علیه رژیم صهیونیستی وضع کنند.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد، شرکت‌های تولید کننده تسلیحات و صادر کننده سلاح نیز مسئول رعایت حقوق بشر و قوانین بین‌المللی حقوق بشر هستند.

«پال ابرایان» مدیر اجرایی عفو بین‌الملل در آمریکا نیز گفت: «دیگر کافی است. به آمریکا شواهد فراوانی از کارشناسان سراسر جهان ارائه شده است که نشان می‌دهد از سلاح‌های آمریکایی در جنایات جنگی و قتل‌های غیرقانونی توسط اسرائیل استفاده شده است.»

وی افزود: «دیوان بین‌المللی دادگستری خطر نسل‌کشی در غزه را محتمل دانست و حتی در ارزیابی خود آمریکا تشخیص داد که نیروهای اسرائیل از سلاح‌های آمریکایی برای نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه استفاده کرده‌اند.»
این مقام عفو بین‌الملل همچنین گفت، تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی تبانی آمریکا در نقض قوانین بین‌المللی را توسط این تسلیحات به وجود می‌آورد. در گام نخست، بایدن باید تبانی آمریکا با نقض جدی حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی را متوقف کند و به سرعت انتقال تسلیحات به اراضی اشغالی را تعلیق کند.

این سازمان غیردولتی بارها از دولت لندن خواسته است که انتقال تسلیحات به رژیم صهیونیستی از جمله ادامه فروش قطعات تجهیزاتی مانند جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا، علیرغم خطر آشکار استفاده صهیونیست‌ها از این هواپیماها در انجام تخلفات جدی حقوق بین‌الملل در غزه و جاهای دیگر را متوقف کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره